A A+ A++

(fot. ZUS)


Do opolskiego ZUS-u wpłynęło już ponad 54 tys. wniosków o wyprawkę szkolną. Rodzice i opiekunowie o pieniądze z programu Dobry Start mogą starać się do końca listopada tego roku. Wypłata pieniędzy odbywa się na bieżąco.

Opcję wysyłania wniosków o jednorazową wypłatę pieniędzy z programu Dobry Start ZUS uruchomił na początku lipca. 300 złotych przysługuje na uczniów w wieku od 7 do 20 roku życia oraz osoby uczące się osoby w wieku do 24 lat jeśli posiadają orzeczenie o niepełnosprawności. Wsparcie finansowe nie przysługuje na dzieci uczące się w tzw. zerówkach ani na studentów.

– Im bliżej nowego roku szkolnego tym więcej rodziców wypełnia i wysyła elektroniczny wniosek o wypłatę wyprawki szkolnej. Od początku lipca na Opolszczyźnie zarejestrowaliśmy 54,3 tysiąca zgłoszeń. Dotychczas najwięcej wniosków odnotowaliśmy z Opola i powiatu opolskiego, bo około 14,5 tysiąca Jednocześnie już w nowej edycji programu wypłaciliśmy rodzicom z regionu około 21,3 milionów złotych – wyjaśnia Sebastian Szczurek, rzecznik prasowy ZUS w Opolu.

Przyznanie jednorazowego świadczenia nie jest uzależnione od dochodów uzyskiwanych w rodzinie, a pieniądze wypłacone w ramach programu „Dobry Start” rodzice powinni przeznaczyć na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów oraz wszelkiego wyposażenia niezbędnego do nauki w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych.

Najprostszym i najszybszym sposobem złożenia wniosku o świadczenie dobry start jest aplikacja mZUS, którą można pobrać bezpłatnie ze sklepów Google Play oraz App Store. Aby aktywować aplikację mobilną ZUS, należy połączyć ją ze swoim profilem na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Rodzice, którzy nie mają konta na PUE ZUS, mogą złożyć wniosek przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia.

Na PUE ZUS jest specjalny kreator wniosków o świadczenie 300+. Prowadzi on użytkownika przez cały proces krok po kroku. Ważne, by oprócz wielu danych we wniosku, podać poprawny numer rachunku bankowego, na który ma wpłynąć świadczenie. Ponadto należy wskazać adres mailowy oraz numer telefonu – czyli dane, które będą potrzebne do kontaktu w sprawie wniosku.

Zawiadomienia dotyczące wyprawki szkolnej ZUS również będzie przekazywał w formie elektronicznej. Na Platformie Usług Elektronicznych ZUS znajdzie się także cała korespondencja z ZUS w sprawie wniosku o świadczenie (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia). Informację o przyznaniu świadczenia będzie można znaleźć w skrzynce odbiorczej na profilu na PUE ZUS. Również wtedy, gdy wniosek został złożony przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia. (źródło: ZUS)

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDziś Aquapark przy Borowskiej dopiero od godz. 10. Co tam się wydarzyło?
Następny artykuł9. edycja Festiwalu Lesslów przed nami |#LPU24.pl