Path Tracing w grach, nazywany też często pełnym Ray Tracingiem, to wciąż dosyć rzadkie zjawisko. Jak dotąd technika trafiła oficjalnie do zaledwie kilku gier (i kilku kolejnych za pomocą fanowskich modów). Jedną z nich jest Cyberpunk 2077, ale do komfortowej rozgrywki z tym ustawieniem graficznym wymagany jest bardzo dobry sprzęt. Istnieje jednak pewna modyfikacja, która pozwala znacząco poprawić wydajność Path Tracingu, a nawet odblokować inne tryby techniki.
W sieci pojawiła się nowa wersja modyfikacji, która zwiększa wydajność Path Tracingu w Cyberpunku 2077, bez znaczącego pogorszenia jakości obrazu. Mod posiada też kilka innych ciekawych funkcji.
Cyberpunk 2077 – tryb wieloosobowy w drodze. Powstaje ciekawy mod umożliwiający taką rozgrywkę
Do Path Tracingu w Cyberpunku 2077 lepiej nie podchodzić, jeśli nie posiada się co najmniej karty NVIDIA GeForce RTX 4070, a i wtedy trzeba liczyć się z aktywacją DLSS Super Resolution oraz Frame Generation. Mod Cyberpunk Ultra Plus pozwala jednak znacząco zwiększyć liczbę FPS-ów w tym trybie. Właśnie ukazała się jego nowa wersja, a efekty zastosowania modyfikacji potrafią zachwycić. W serwisie YouTube dostępne jest porównanie, które pokazuje korzyści z jej zainstalowania. Testy przeprowadzano na komputerze z procesorem Intel Core i7-10700F oraz kartą graficzną GeForce RTX 4080. Gra działała w rozdzielczości 4K, a DLSS Super Resolution ustawiono na tryb zbalansowany. Nie korzystano jednak z Frame Generation. W większości przypadków po zastosowaniu modyfikacji odnotowano wzrost liczby FPS-ów o około 30-40%. Po włączeniu generowania klatek rezultaty były oczywiście jeszcze lepsze. W dodatku jakość oświetlenia nie uległa znaczącemu pogorszeniu. Można, co prawda, zauważyć, że paleta barw różni się nieco od natywnej implementacji techniki, a odbicia są nieco ciemniejsze, jednak nie da się jednoznacznie stwierdzić, że gra wygląda mniej atrakcyjnie.
Cyberpunk 2077 jest oficjalnie ukończoną produkcją. CD Projekt RED pracuje teraz nad innymi projektami
Mod ma też kilka innych zalet. Naprawia bowiem szereg problemów, z którymi od dawna mierzą się użytkownicy Path Tracingu w Cyberpunku 2077. Redukuje między innymi zjawisko ghostingu podczas dynamicznych ruchów postaci na tle scen, w których światło nie pada bezpośrednio. Zmniejszono także ilość szumów wywoływanych przez technikę. Twórcy wprowadzili ponadto opcjonalny tryb hybrydowy, który wykorzystuje mieszankę Ray Tracingu i Path Tracingu. Jest to podejście zastosowane w trybie Path Tracingu dostępnym w grze Alan Wake 2. Jego wykorzystanie powoduje spadek liczby FPS-ów w Cyberpunku 2077 o zaledwie 6% w porównaniu ze standardowym Ray Tracingiem, podczas gdy jakość oświetlenia jest zauważalnie lepsza. Najnowsza edycja moda to także możliwość opcjonalnego włączenia tych algorytmów Path Tracingu, które wykorzystywał Cyberpunk 2077 w wersji 1.6. Rozwiązanie to charakteryzowało się domyślnie lepszą wydajnością, ale także gorszą jakością i nie obsługiwało Ray Reconstruction. Ustawienia moda można zmieniać za pomocą specjalnego menu, które dostępne jest z poziomu gry. Te zmiany to tylko niewielka część spośród długiej listy ulepszeń, które wprowadza mod. Można się z nią zapoznać na odpowiedniej stronie w serwisie Nexus Mods, skąd możliwe jest też pobranie wszystkich niezbędnych plików. Do poprawnego działania niezbędny jest także inny mod – Cyber Engine Tweaks.
Źródło: Nexus Mods, MxBenchmarkPC
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS