A A+ A++

Po raz kolejny miasto Legionowo musiało naprawiać bramownicę przy tunelu Polna – Kwiatowa. Tunel ten, przeznaczony dla samochodów osobowych, posiada ograniczenie wysokości do 3 metrów, jednak kierowcy często nie zwracają uwagi na skrajnię pionową drogi, co prowadzi do licznych uszkodzeń zarówno bramownicy, jak i tunelu.

Bramownica to stalowa lub aluminiowa konstrukcja, której celem jest ograniczenie wjazdu do tunelu pojazdów przekraczających dopuszczalną wysokość. Koszt takiej konstrukcji może wynosić od kilku do kilkunastu tysięcy złotych, w zależności od materiałów użytych do jej wykonania oraz dodatkowych elementów, takich jak sygnalizacja świetlna czy oznakowanie.

Naprawa tunelu po uszkodzeniu przez pojazdy przekraczające dozwoloną wysokość może być znacznie bardziej kosztowna. W przypadku drobnych uszkodzeń, koszt naprawy może sięgnąć kilkudziesięciu do kilkuset tysięcy złotych. Jednak w sytuacjach poważniejszych, które wpływają na stabilność konstrukcji, koszty mogą wzrosnąć nawet do kilku milionów złotych.

Uszkodzenia samochodów, które próbowały przejechać przez tunel o zbyt niskiej skrajni, również wiążą się z poważnymi kosztami. Naprawy mogą wynieść od kilku tysięcy złotych za drobne uszkodzenia, do kilkudziesięciu tysięcy złotych w przypadku poważnych szkód.

Miasto Legionowo apeluje do kierowców o zwracanie uwagi na oznakowanie i skrajnię pionową drogi, aby uniknąć kolejnych kosztownych napraw. Odpowiedzialne korzystanie z infrastruktury drogowej to klucz do zachowania bezpieczeństwa i uniknięcia dodatkowych wydatków na naprawy.


Repairing the Gate Structure at the Legionowo Tunnel – Costs and the Importance of Infrastructure Care

Once again, the city of Legionowo has had to repair the gate structure (bramownica) at the Polna – Kwiatowa tunnel. This tunnel, intended for passenger vehicles, has a height limit of 3 meters, but drivers often fail to notice the vertical clearance, leading to frequent damage to both the gate and the tunnel itself.

A gate structure is a steel or aluminum construction designed to prevent vehicles exceeding the height limit from entering the tunnel. The cost of such a structure can range from a few thousand to tens of thousands of zlotys, depending on the materials used and additional features like lighting or signage.

Repairing the tunnel after damage caused by vehicles exceeding the allowed height can be significantly more expensive. Minor damage might cost tens to hundreds of thousands of zlotys to repair. However, in more severe cases affecting the tunnel’s structural integrity, the costs can escalate to millions of zlotys.

Damage to vehicles attempting to pass through a tunnel with insufficient clearance can also lead to significant costs. Repairs may range from a few thousand zlotys for minor damage to tens of thousands of zlotys for more severe harm.

The city of Legionowo urges drivers to pay attention to signage and vertical clearance to avoid further costly repairs. Responsible use of road infrastructure is key to maintaining safety and avoiding unnecessary expenses.

Komentarze

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRosja wprowadza stan wyjątkowy. “Prowokacja reżimu kijowskiego”
Następny artykułTymczasowy areszt dla 74-latki, która ukrywała Jacka Jaworka