Sztuczna inteligencja wkrada się także do branży motoryzacyjnej. Firmy widzą rosnące zapotrzebowanie na związane z tą dziedziną usługi, więc przygotowują odpowiednie rozwiązania, które będą w stanie obsłużyć wszystkie zadania ze stosowną wydajnością. Do rozwoju AI w nowoczesnych autach chce się przyczynić firma Intel, która właśnie zaprezentowała specjalny układ graficzny z serii Intel ARC Graphics for Automotive — już wkrótce pojawi się on w pierwszych modelach.
Przedsiębiorstwo Intel pokazało nowy układ graficzny, który jest skierowany do obsługi zadań związanych z AI w nowoczesnych samochodach. Jego faktyczny debiut w pierwszych autach nastąpi już niebawem.
Futurystyczne auta o krok bliżej. MediaTek i NVIDIA stworzyli nowe układy, które oferują sztuczną inteligencję, Ray Tracing i DLSS
Do prezentacji nowości doszło na wydarzeniu AI Cockpit Innovation Experience. Intel przedstawił nową linię układów graficznych Intel ARC Graphics for Automotive, w której pierwszym modelem został wariant o oznaczeniu A760A. Jego głównym celem jest zapewnienie odpowiedniej wydajności dla sztucznej inteligencji, która jest stosowana w nowoczesnych pojazdach (ang. Automotive AI). Co ciekawe, będzie on wykorzystywany w systemach samochodowych, które są oparte na Linuksie. Nowy układ może obsłużyć maksymalnie cztery wyświetlacze o rozdzielczości 4K. Nie zabrakło tu również wsparcia dla technologii śledzenia promieni.
Intel ARC Graphics for Automotive – A760A | |
Rdzenie Xe | 28 |
Jednostki do Ray Tracingu | 28 |
Jednostki Matrix Engines for AI (XMX) | 448 |
Jednostki Vector Engines | 448 |
Pamięć VRAM | 16 GB GDDR6 |
Szyna danych | 256-bit |
Interfejs PCI-Express | PCIe Gen4 x16 |
SRIOV | Tak |
Moc FP32 | Do 14 TFLOPS |
Wydajność AI | Do 229 TOPS |
TBP | 225 W |
Wspierane technologie | Vulkan, OpenGL, OpenCL, OpenVINO, OneAPI, Proton, virgl, Venus, SR-IOV, virtio display |
Wprowadzenie na rynek | 1 kw. 2025 roku |
TomTom łączy siły z Microsoftem. Nowymi autami będzie można zarządzać głosowo. Nadchodzi asystent oparty na AI
Oprócz obsługi sztucznej inteligencji procesor graficzny ma się sprawdzić również w grach z segmentu AAA. Na pokładzie znalazło się 16 GB pamięci VRAM, która może skorzystać z 256-bitowej szyny danych. Moc obliczeniowa FP32 może maksymalnie wynieść 14 TFLOPS, z kolei zadania związane z AI będą faktycznie szybko przetwarzane, ponieważ układ jest w stanie wykonywać nawet 229 bilionów operacji na sekundę (ang. TOPS – Trillions lub Tera Operations per Second). Dobra wiadomość jest taka, że pierwsze nowoczesne samochody, które skorzystają z mocy nowości od Intela, pojawią się na rynku już w 1 kw. 2025 roku.
Źródło: Intel
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS