A A+ A++

Według połowy Polaków zakupy w Biedronce są
najtańsze. Jednak w polskich kurortach mniej osób jest o tym przekonanych – zaledwie 28 proc. – podała
„Rzeczpospolita”.

Biedronka tańsza niż Lidl? W miejscowościach turystycznych Polacy mają inne zdanie
fot. Cezary Pecold / / Forum

Ceny w sklepach zlokalizowanych w miejscowościach, do których
Polacy udają się na wakacje, są elementem wojny cenowej
Lidla i Biedronki. Jednak według wyników badania ARC Rynek i Opinia oceny są faktycznie zróżnicowane – podała „Rzeczpospolita”. 

Choć w ujęciu ogólnym 50 proc. Polaków uznaje Biedronkę za
najtańszą, to w kurortach odsetek ten wynosi już tylko 28 proc. Natomiast w
przypadku Lidla ogółem 20 proc. uważa go za najtańszy sklep, natomiast w
miejscowościach turystycznych odsetek ten jest nieco większy i wynosi 21 proc.

Biedronka
ma więcej sklepów

Według dr Adama Czarneckiego, wiceprezesa ARC Rynek i Opinia, cytowanego
przez „Rzeczpospolitą”, zdecydowanie więcej konsumentów wierzy, że Biedronka ma
niższe ceny niż Lidl.

– Wynika to w dużym stopniu z tego, że zdecydowanie więcej
konsumentów robi zakupy w Biedronce niż w Lidlu i Biedronka ma znacznie więcej
sklepów. Konsumenci robiący zakupy w danej sieci są w większości przekonani, że
ta sieć ma niższe ceny od innych. Mimo że aż jedna czwarta badanych nie ma na ten
temat opinii, to jednak obu markom udało się wykreować wizerunek dwóch
najtańszych marek sieci handlowych w Polsce – uważa dr Adam Czarnecki.

Klienci Lidla częściej wyjeżdżają na wakacje?

Okazuje się, że więcej osób uważa Lidl za tańszy sklep, niż
wynosi odsetek jego faktycznych klientów. Zatem reklamy Lidla przemawiają do
większej liczby odbiorców niż tylko do jego klientów.

Według eksperta w przypadku miejscowości turystycznych
przewaga Biedronki nad Lidlem nie jest tak wyraźna.

– Znaczna cześć Polaków nie wyjeżdża na wakacje lub nie
spędza ich w kraju, więc nie mogą sobie wyrobić zdania. Klienci Biedronki
relatywnie rzadziej wyjeżdżają na wakacje niż klienci Lidla, więc też z tego
może wynikać brak zdecydowanej przewagi komunikacyjnej Biedronki – dodaje dr
Adam Czarnecki.

Źródło:
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTramwaje linii 1, 2, 3 wracają na swoje trasy
Następny artykułIntel nieoczekiwanie odwołuje tegoroczną konferencję Innovation. Co z premiera chipów Arrow Lake-S?