W pierwszej połowie roku rejestracje nowych samochodów ciężarowych w UE, krajach strefy Wolnego Handlu i Wielkiej Brytanii wzrosły w stosunku do pierwszej połowy ub.r. o 2,4 proc. do 215,7 tys. sztuk, wynika z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów ACEA. W przypadku modeli o dmc powyżej 16 ton zanotowano spadek o 0,6 proc. do 175,6 tys. sztuk. W klasie ciężkiej liczba zarejestrowanych elektryków powiększyła się o 50,2 proc. do 2,1 tys. szt., gazowych zmalała o 12,3 proc. do 4,2 tys., wysokoprężnych zmalała o 0,7 proc. do 169,2 tys.
Ciężarówki o dmc od 3,5 do 16 ton zanotowały 18,1-procentowy wzrost do 40,1 tys. rejestracji, liczba wersji z napędem dieslowskim wzrosła w tym segmencie o 18,4 proc. do 36,8 tys. sztuk, a elektrycznych o 22,2 proc. do 2,5 tys.
Czytaj więcej
ACEA podlicza, że w ogólnym rankingu rejestracje poprawiły się w Niemczech (o 8,1 proc. do 52,4 tys.), we Francji (o 5,5 proc. do 28,1 tys.) i we Włoszech (o 10,5 proc. do 16,8 tys.). Zmalały w Wielkiej Brytanii (o 1,0 proc. do 26,5 tys.) i Polsce (o 10,3 proc. do 15,5 tys.).
Po pierwszej połowie roku producenci notują malejące liczby zleceń na nowe samochody ciężarowe: Traton o 5 proc. (globalnie do 160,1 tys.), a w Europie o 28 proc. (34,6 tys. sztuk), Iveco o 36 proc., ale spodziewa się w Europie poprawy i tylko 15-procentowego spadku popytu na modele średnie i ciężkie. Podobny spadek (który może sięgnąć nawet 25 proc.) oczekiwany jest przez Volvo. Szwedzki producent prognozuje, że europejskie rejestracje mogą wynieść 290 tys. ciężarówek, gdy rok temu sięgnęły 342 tys.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS