Recaro to nazwa, którą zna niemal każdy miłośnik samochodów. Kubełkowe fotele z charakterystycznym napisem występowały od kilkudziesięciu lat w najsłynniejszych modelach cywilnych, rajdowych i wyścigowych. Recaro — będącą skrótem od Reutter-Carosserie działające od 1903 roku, a pod obecną nazwą od 1963 roku — odpowiada nie tylko za produkcję sportowych foteli do samochodów. Wydawałoby się, że to marka-legenda, która świetnie sobie radzi. Niestety, rzeczywistość na rynku motoryzacyjnym jest trudna. Jak podaje niemieckie „Automobilwoche”, 29 lipca sąd w Esslingen opublikował informację o wniosku dotyczącym bankructwa Recaro. Sprawa zaskoczyła nie tylko media, ale i pracowników i związki zawodowe w firmie.
Czytaj więcej
Jeszcze nie wiadomo, czy bankructwo oznacza „tylko” znaczące restrukturyzacje i reformy, czy marka całkowicie zniknie z rynku lub zostanie kupiona przez inną firmę. Nie wiadomo także, co ta decyzja zarządu oznacza dla 215 pracowników Recaro Automotive GmbH w Kircheim. „Oczekujemy, że wyczerpane zostaną wszystkie opcje mające na celu zabezpieczenie miejsc pracy i znalezienie zrównoważonego rozwiązania” – podali przedstawiciele związków zawodowych IG Metall w firmie, cytowani przez Automobilwoche. Wyrazili także swoje „rozczarowanie” decyzją, zwłaszcza że pracownicy wcześniej zgadzali się na odroczenie wypłat pensji, by poprawić sytuację finansową firmy. „Czujemy się zawiedzeni przez kierownictwo” – podał Frank Bokowits, przewodniczący rady zakładowej. Sąd wyznaczył tymczasowy zarząd firmy, dowodzony przez prawnika Holgera Blümle. Ma przywrócić dobrą sytuację firmy. Związkowcy domagają się, aby pracownicy byli na bieżąco informowani o sytuacji przedsiębiorstwa.
Firma Recaro produkuje również m.in. fotele do samolotów
Recaro ogłosiło bank … czytaj dalej
Oryginalne źródło: ZOBACZZgłoś naruszenie/Błąd
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS