A A+ A++

Nintendo przedstawiło właśnie wyniki finansowe za ostatnie miesiące działalności. Sprzedaż Nintendo Switcha spada, a to jasny sygnał dla producenta.

Japoński gigant zdążył nas już przyzwyczaić do znakomitych rezultatów, nie tylko w zakresie sprzedaży sprzętu, ale również w temacie popularności swoich gier. W minionym kwartale obserwujemy jednak pewne straty i spadki sprzedaży – zysk operacyjny spadł o 70,6% do 54,5 mld jenów, natomiast sprzedaż netto z działalności dedykowanej grom wideo była słabsza aż o 46,4% w porównaniu z minionym rokiem. To jasno pokazuje, że rynek czeka już na następcę Nintendo Switcha.

Dalsza część tekstu pod wideo

Nintendo Switch sprzedał się już w liczbie 143,42 mln egzemplarzy – w ciągu ostatnich trzech miesięcy do tego zestawienia gracze dołożyli 2,1 mln konsol. Trzeba jednak zauważyć, że sprzedaż jednostkowa całej rodziny systemów Nintendo Switch spadła o 46,3% rok do roku. Największą popularnością cieszył się model OLED (1,24 mln), który w 59% zakupów był wybierany przez klientów.

Gry w wersjach cyfrowych nadal mają się bardzo dobrze – cyfrowa dystrybucja stanowiła 58,9% całkowitej sprzedaży tytułów. W związku z ogólnymi spadkami przychodów w segmencie sprzedaży, Japończycy jednak podkreślają, że odnotowali obniżenie wyników o 32,6% rok do roku. Przychody związane z Nintendo Switch Online pozostały stabilne.

Popularność gier Big N jednak nadal jest ogromna – od kwietnia do czerwca gracze sięgnęli po 30,64 mln pozycji. Jak dotąd sprzedało się więc już ponad 1,26 mld kopii gier przeznaczonych na Nintendo Switcha.

Japończycy zwracają uwagę na dobrą dyspozycję i satysfakcjonujący start nowych produkcji. Paper Mario: The Thousand-Year Door, wydany w maju, sprzedał się w liczbie 1,76 miliona sztuk, natomiast Luigi’s Mansion 2 HD, wydany w czerwcu, sprzedał się w liczbie 1,19 miliona sztuk.

Nintendo – wyniki najpopularniejszych gier:

  • Mario Kart 8 Deluxe – 62,90 mln,
  • Animal Crossing: New Horizons – 45,85 mln,
  • Super Smash Bros. Ultimate – 34,66 mln,
  • Zelda: Breath of the Wild – 32,05 mln,
  • Super Mario Odyssey – 28,21 mln,
  • Pokémon Sword/Shield – 26,35 mln,
  • Pokémon Scarlet/Violet – 25,29 mln,
  • Super Mario Party – 20,84 mln,
  • Zelda: Tears of the Kingdom – 20,80 mln,
  • New Super Mario Bros. U Deluxe – 17,61 mln.

Nintendo jednak nie ustaje w dostarczaniu kolejnych produkcji, o czym świadczą plany do końca marca 2025 roku. Już ostatni Nintendo Direct dobitnie pokazał, że japoński producent i wydawca ma jeszcze kilka asów w rękawie i wyda szereg tytułów – wśród nich Legend of Zelda: Echoes of Wisdom, Mario & Luigi: Brothership oraz Super Mario Party Jamboree. Końcówka roku zapowiada się więc intensywnie.

Patrząc w przyszłość, planujemy wydać Emio – The Smiling Man: Famicom Detective Club 29 sierpnia, The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom 26 września, Super Mario Party Jamboree 17 października, Mario & Luigi: Brothership 7 listopada, Donkey Kong Country 7 listopada, a Donkey Kong Country Returns HD 16 stycznia 2025 roku.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPolski projekt wstrzymany. Nie podobał się Niemcom?
Następny artykułRekonstrukcja wydarzeń z „Akcji Wiśnicz”