Jeśli mamy zamiar zakupić jakikolwiek przedmiot, czy też skorzystać z usług jakiejś firmy, to zazwyczaj najpierw zapoznajemy się z opiniami na ich temat. Często jednak zdarza się tak, że wystawione recenzje dla danej rzeczy lub przedsiębiorcy są po prostu fałszywe. W internecie bardzo łatwo znaleźć firmy, które oferują wystawianie pozytywnych opinii za opłatą. UOKiK przyjrzał się bliżej dwóm takim spółkom i nałożył na nie karę o całkiem sporej wartości.
UOKiK zaczął walkę z fałszywymi opiniami w internecie, a tak naprawdę z firmami, które oferują ich wystawienie za opłatą. Dwie z nich już spotkały się z dość dotkliwą karą, a kolejne postępowania są w toku.
UOKiK nałożył dotkliwą karę na kolejną firmę. Tym razem na celowniku znalazła się usługa PayPal
Proceder wystawiania fałszywych opinii w internecie jest niezmiernie popularny. Z pewnością nie raz sami się z nimi spotkaliśmy, kiedy mieliśmy zamiar kupić dany produkt. Natomiast zarówno kupowanie takich recenzji, jak i ich sprzedawanie, jest niezgodne z prawem. Dotkliwie przekonały się o tym dwie polskie firmy, które oferowały wystawianie pozytywnych opinii za dodatkową opłatą. Były nimi SeoSem24 oraz Best-Review. Opinie o produktach i usługach były umieszczane w wielu miejscach w internecie, takich jak: Google Maps, Tripadvisor, Dobry Mechanik, Ceneo.pl, Znany Lekarz, czy też Wakacje.pl. Oczywiście dzięki temu wiele osób mogło zostać wprowadzonych w błąd i skorzystało z danej usługi lub kupiło określony produkt. UOKiK postanowił więc wymierzyć karę obu przedsiębiorstwom.
Garmin Polska podejrzany o zmowę cenową na rynku smartwatchy. UOKiK przeszukał biura producenta i dystrybutorów
Firma Best-Review zarządzana przez Krzysztofa Michalskiego spotkała się z karą w wysokości 35 tys. zł, natomiast przedsiębiorstwo SeoSem24, za które odpowiada Łukasz Wudyka, będzie musiało zapłacić 50 618 zł i musi poinformować o tej decyzji swoich klientów (na stronie WWW i profilu firmy na portalu Facebook). Warto nadmienić, że do tej pory UOKiK wydał decyzje w sprawie kilku innych firm, które zajmowały się świadczeniem takich samych usług. Aktualnie toczą się także postępowania przeciwko Mastermarketing A&K LTD oraz Tomasz Ciuła Project Management: tutaj oprócz wystawiania fałszywych opinii mowa o sztucznym podbijaniu zasięgu postów i kont na Instagramie (pierwsza firma) oraz sprzedaży polubień i wyświetleń na portalach społecznościowych, a także generowaniu ruchu na stronach internetowych (druga firma).
Źródło: UOKiK
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS