A A+ A++

Z medialnego punktu widzenia największe zainteresowanie budziły próby organizowane na Autodromo Enzo e Dino Ferrari, gdzie zjawiła się Visa RB. Wszystko za sprawą zapowiedzi o teście porównawczym Daniela Ricciardo i Liama Lawsona, do którego ostatecznie nie doszło. Było to oczywiście pokłosiem poniedziałkowych decyzji szefostwa Red Bulla.

Włoski Motorsport i Speedcafe zgodnie podały, iż z dnia filmowego – podczas którego można pokonać 200 kilometrów aktualną konstrukcję – skorzystał głównie kierowca z Perth. Obowiązki Australijczyka środowego popołudnia przejął Yuki Tsunoda, a Lawsonowi pozostało sprawdzanie bolidu AT03 z 2022 roku. W czwartek próbował go również Ayumu Iwasa.

O wiele więcej działo się natomiast we wtorek i środę na arenie ostatniego GP Belgii. Pirelli przeprowadzało bowiem kolejną turę testów opon na sezon 2025, a prywatne próby dla swoich juniorów zorganizowali Mercedes oraz Alpine. W kokpicie W13 zasiadł Kimi Antonelli, natomiast w A522 Jack Doohan. Dwójka ta prawdopodobnie znajdzie się już w etatowej stawce za kilka miesięcy.

Co ciekawe, francuska ekipa pomagała również włoskiemu producentowi, podobnie jak Aston Martin. Pierwotnie dwa dni jazd miał otrzymać Esteban Ocon, ale zaszła niespodziewana zmiany w rozkładzie i w bolidzie A524 znalazł się też Doohan. W zielonych barwach testował Stoffel Vandoorne, który 12 miesięcy temu także brał udział w takim sprawdzianie ogumienia.

Tym razem Pirelli aż tak nie przeszkadzała pogoda. We wtorek spokojnie można było skupić się na pracach związanych z finalizacją konstrukcji opon i porównywaniach rozwiązań dotyczących najtwardszych mieszanek. W drugi dzień do akcji wkroczył już deszcz, co odbiło się zwłaszcza na przebiegu juniora Alpine:

Kierowca (zespół/dzień): Liczba okrążeń: Najlepszy czas:
Stoffel Vandoorne (Aston Martin/wtorek) 92 1:45.561
Esteban Ocon (Alpine/wtorek) 97 1:44.445
Stoffel Vandoorne (Aston Martin/środa) 71 1:48.342
Jack Doohan (Alpine/środa) 15 1:45.569.

W swoim komunikacie firma z Mediolanu zapowiedziała, że następna tura testów odbędzie się w dniach 4-5 września na torze Monza, a pomagać jej będą Red Bull, Visa RB oraz Mercedes. Potem Pirelli skupi się już bardziej na pracach związanych z sezonem 2026. Pierwsze próby pod tym kątem zapowiedziano w dniach 17-18 września pod Barceloną.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWernisaż podsumowujący X Ogólnopolski Plener Malarski – Pałac w Chrzęsnem
Następny artykuł“Łączymy się z Wolną Warszawą”