Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Do dworca Wrocław Główny możemy dojechać aż 11 liniami z 10 kierunków. Około kwadransa zajmuje podróż pociągiem z Leśnicy, Pracz czy Świniar. 10-15 minut dłużej trzeba jechać z Pawłowic lub Wojnowa. Przy tak krótkich czasach przejazdów korzystanie z pociągów w codziennych dojazdach dla części wrocławian jest optymalnym rozwiązaniem.
Mapa połączeń kolejowych na terenie Wrocławia
Jak jeździmy pociągami po Wrocławiu?
Zasady funkcjonowania pociągów aglomeracyjnych są proste:
- Kupujesz bilet na komunikację miejską minimum 24-godzinny.
- Zasady zniżek czy bezpłatnych przejazdów nie zmieniają się. Jeżeli posiadasz stosowne orzeczenie o niepełnosprawności, jesteś krwiodawcą, masz ponad 65 lat, uczysz się w podstawówce lub szkole średniej i nie ukończyłeś jeszcze 21 lat – korzystasz ze swoich uprawnień.
- Wybierasz pociąg Kolei Dolnośląskich lub Polregio.
- Wsiadasz i wysiadasz na stacji, która w nazwie ma Wrocław (np. Wrocław Główny, Wrocław Swojczyce, Wrocław Żerniki itd.) lub – jako mieszkaniec Jagodna – korzystasz z przystanku Iwiny.
To wszystko.
Jeśli masz wątpliwości, zobacz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania:
Pociągami na miejską “przejazdówkę” – taniej dla wszystkich
To tańsze podróże dla osób spoza Wrocławia, którzy mają wykupione bilety w systemie Urbancard, albo przysługują im darmowe przejazdy. U przewoźnika kolejowego kupują bilet tylko do stacji granicznej, dzięki czemu na jednym kursie zaoszczędzają kilka złotych, co w skali miesiąca daje już istotną kwotę.
Weźmy przykład pracującego we Wrocławiu mieszkańca Wołowa. Ma on zakodowany na Urbancard bilet miesięczny na wszystkie linie, bo zwykle dojeżdża pociągiem na dworzec główny i stamtąd komunikacją miejską do swojego biura. Od czwartku nie musi kupować biletu w relacji Wołów – Wrocław Główny. Od 1 sierpnia wystarczy, że będzie miał bilet Wołów – Wrocław Pracze. Dziennie na dwóch podróżach Kolejami Dolnośląskimi zaoszczędzi 7 zł, jeśli kupuje bilety jednorazowe.
Natomiast wrocławianin mieszkający na Praczach Odrzańskich wybiera, czym mu wygodniej dojeżdżać do centrum – pociągiem czy autobusem miejskim. Posiadając bilet okresowy czy uprawnienia do bezpłatnych przejazdów, dokonany wybór od 1 sierpnia nie ma wpływu na jego finanse.
300 tys. wrocławian w pociągach
Marszałek Dolnego Śląska zapowiada, że projekt wspólnych biletów w naszym województwie będzie się rozwijał.
Z darmowych przejazdów koleją będzie korzystać 300 tys. wrocławian. Wykonaliśmy pierwszy krok dla wspólnego biletu na wszystkie środki transportu dla wszystkich Dolnoślązaków.
Paweł Gancarz, marszałek województwa dolnośląskiego
Prezydent Wrocławia podkreśla, że porozumienie dotyczące wspólnego biletu na komunikację miejską i pociągi to dowód na odpowiedzialność za region i jego stolicę, którą teraz wykazują samorządowcy wszystkich szczebli.
Możliwość bezpłatnego podróżowania pociągami po Wrocławiu jest ważnym uzupełnieniem siatki połączeń w mieście. Życzę dobrych podróży po Wrocławiu i do Wrocławia.
Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia
Do porozumienia włączył się również powiat wrocławski ziemski.
Dzięki porozumieniu naszym mieszkańcom będzie łatwiej dojeżdżać do miejsc, w których się uczą, w których pracują. To po wyborach pierwszy tak fantastyczny projekt, ale nie ostatni.
Włodzimierz Chlebosz, starosta powiatu wrocławskiego
Kolejarze czekają na nas w pociągach
Samorządowcy się porozumieli, samorządowcy płacą – w największej mierze Wrocław, około 50 mln zł przez najbliższe 1,5 roku – a kolejarze będą nas wozić.
Do dyspozycji posiadaczy biletów miejskich jest 31 stacji kolejowych, pomiędzy którymi mogą podróżować bez dodatkowych opłat. Jesteśmy gotowi na nowych pasażerów. Kupiliśmy 31 dużych, nowoczesnych pociągów, które pomieszczą wszystkich zainteresowanych.
Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich
Na Urbancard możemy jeździć również pociągami Polregio. Szef tego przewoźnika podkreśla, że pociągi to transport przyszłości. W całej Unii Europejskiej kolej odpowiada za pół procent emisji szkodliwych sybstancji, a cały transport za 70 procent.
Kolej jest szybka, tania i niskoemisyjna. Gdy w ubiegłych latach obowiązywały podobne zasady korzystania z pociągów na Urbancard, to po Wrocławiu przez 2019 rok przewieźliśmy dwa miliony pasażerów. Teraz pewnie będzie podobnie.
Krzysztof Pietrzykowski, prezes Polregio
Zobacz również
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS