A A+ A++

W środę oddany zostanie brakujący południowy fragment drogi ekspresowej S3 – 16,1 km odcinka pomiędzy Bolkowem a Kamienną Górą. Budowa należała do wyjątkowo skomplikowanych, bo znajdują się na nim dwa tunele: liczący 2,3 km drążony w skale najdłuższy pozamiejski tunel w Polsce pomiędzy miejscowościami Sady Górne, Stare i Nowe Bogaczowice oraz drugi znacznie krótszy, liczący 320 metrów niedaleko miejscowości Gostków. Ten odcinek trasy biegnącej z północy wzdłuż zachodniej granicy Polski połączy się w przyszłości z czeską autostradą D11. Na pierwszą połowę sierpnia przewidziane jest oddanie 13 km ekspresówki S16 Borki Wielkie – Mrągowo. To część jednej z głównych tras komunikacyjnych Warmii i Mazur, która będzie liczyć ok. 230 km biegnąc przez dwa województwa – warmińsko-mazurskie oraz podlaskie. Do tego dojdą jeszcze 3 km obwodnicy Mrągowa w ciągu drogi krajowej nr 59.

W sierpniu – dokładnego terminu jeszcze nie sprecyzowano – gotowe będą dwa fragmenty autostrady A2 prowadzącej od Warszawy w kierunku wschodniej granicy. To 8,5 km odcinka Kałuszyn – Groszki oraz 7,1 km odcinka pomiędzy węzłami Siedlce Zachód i Siedlce Południe. Niestety, pomiędzy nimi pozostanie dziura w postaci brakującego odcinka Groszki – Siedlce Zachód. To efekt późniejszego o blisko rok w porównaniu do pozostałych dwóch sąsiednich kawałków trasy rozpoczęcia budowy. Powodem opóźnienia okazały się przewlekłe procedury w wydaniu kluczowej dla inwestycji tzw. decyzji ZRID (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej). W sumie wszystkie trzy odcinki mają poślizg: według pierwotnych planów autostrada miała być gotowa w końcu 2023 r.

Trwają przetargi na 160 km nowych dróg

Przed końcem wakacji kierowcom udostępnione zostanie jeszcze 5 km drogi ekspresowej S7 Miechów – Szczepanowice, a także 3-kilometrowa obwodnica Strykowa w ciągu drogi krajowej nr 32. Natomiast przed końcem roku dokończone mają być dwa fragmenty północnej części trasy S3, już niedaleko Świnoujścia. Chodzi o 16 km odcinka Dargobądz – Troszyn oraz 17 km odcinka Świnoujście – Dargobądz. Włączenie ich do ruchu będzie oznaczać definitywny koniec budowy S3. Obecnie GDDKiA realizuje 123 kontrakty o łącznej długości 1624 km i wartości 64,9 mld zł. W przetargach do rozstrzygnięcia jest kolejnych 20 przedsięwzięć liczących łącznie 160 km. – Od początku roku podpisaliśmy już 26 umów o łącznej wartości ponad 13,1 mld zł, dzięki którym powstanie 355 km nowych dróg, w tym 319 km dróg ekspresowych – informuje Szymon Piechowiak, rzecznik GDDKiA.

Czytaj więcej

W tym roku wzrośnie wartość inwestycji. Planowany poziom wydatków prognozowany jest na 20 mld zł, w porównaniu do 17 mld zł wydanych w roku 2023. – Taki poziom planujemy utrzymać co najmniej do 2030 r. Stawiamy … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPolacy oszczędzają na jedzeniu. “Zabiegi sieci handlowych nie zdały egzaminu”
Następny artykułPrzebudowa Alei Wojska Polskiego na DK-91 z zamknięciem pasów ruchu od 5 sierpnia 2024 r.