Informację o utracie blisko 25 tysięcy złotych, 24 letni mieszkaniec naszego powiatu przekazał policjantom wczoraj. Jak poinformował, na jego numer prywatny zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku w którym zgłaszający posiada konto. Oszust zgłosił mężczyźnie, że przelew kierowany na jego konto został wstrzymany i że dla wzmocnienia zabezpieczenia rachunku powinien zmienić hasło.
ZOBACZ » CHCIAŁA SPRZEDAĆ KSIĄŻKĘ, STRACIŁA PONAD 18 000 ZŁOTYCH
W dalszej kolejności polecił mężczyźnie zainstalować aplikację, dzięki której zmieni hasło. Poprzez wgraną aplikację, 24-latek wykonywał polecenia ,,konsultanta”, w tym zmianę hasła. Gdy tylko wykonał te kroki, zauważył, że ktoś zlecił z jego konta przelew w wysokości blisko 25 000 złotych na inne konto. W międzyczasie 24 latek zadzwonił do swojego banku i wtedy okazało się, że padł ofiarą oszusta i stracił pieniądze.
Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności. Pamiętajmy, że pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta, a także kodu autoryzacyjnego. Ponadto nie polecają instalowania żadnych aplikacji, do wykonywania operacji na koncie klienta. O tego rodzaju próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast powiadomić bank i Policję.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS