Twórcy EA Sports FC 25 nie zwalniają tempa i przygotowali kolejną prezentację. Tym razem skupia się ona na zupełnie nowej formie zabawy.
EA Sports FC 25 zaoferuje graczom kilka znaczących nowości, dlatego w najbliższych tygodniach będą one prezentowane na oddzielnych materiałach. Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią jeszcze jeden ukazał się jeszcze w lipcu. Tym razem deweloperzy skupili się na trybie Rush.
Rush to zupełnie nowy format gry 5vs5, który zastępuje obecną do tej pory Voltę. Rush będzie dostępny w trybach szybkiego meczu, kariery, Ultimate Team oraz w Klubach. W tych dwóch ostatnich każda drużyna będzie składać się z 5 graczy: 4 graczy z pola sterowanych przez użytkownika i 1 bramkarza sterowanego przez SI. Jeśli gracz zostanie rozłączony po rozpoczęciu gry, SI przejmie jego obowiązki, zapewniając, że gra będzie kontynuowana bez zakłóceń. Natomiast w szybkim meczu i karierze menedżera gracze mają kontrolę nad całą drużyną.
Rush ma za zadanie zapewnić płynną i dynamiczną akcję. Z tego powodu mecze odbywają się na znacznie mniejszych boiskach, a rozgrywka zaczyna się od wyścigu po piłkę. Na przeciwległych końcach linii środkowej umieszczono dwie wyrzutnie i na początku każdej gry jedna z nich będzie losowo wystrzeliwać piłkę z różną mocą i wysokością, tworząc element nieprzewidywalności oraz dostarczając uczucie intensywności, gdy gracze walczą o zdobycie kluczowego pierwszego posiadania. W tym trybie zrezygnowano ze stałych ról i pozycji na rzecz bardziej elastycznego i zespołowego podejścia.
Po zatrzymaniu gry zawodnicy są umieszczani z powrotem na boisku zgodnie z ich ostatnią lokalizacją, co podkreśla znaczenie przemyślanego ustawiania się i ciągłej komunikacji. Nasze podejście ma na celu promowanie koordynacji graczy i zapewnienie wszystkim szansy na znaczący wkład w swoją drużynę w różnych rolach w trakcie meczu, niezależnie od tego, czy chodzi o odbiór piłki, asystę czy zdobywanie bramek.
Co ciekawe, twórcy zrezygnowali z wprowadzenia zawodników rezerwowych z powodu kontuzji czy zmęczenia piłkarzy. Jednak nie porzucili innego, kluczowego elementu gry w piłkę nożną, jakim są stałe fragmenty, choć zdecydowali się je uprościć, aby gra mogła zostać szybko wznowiona.
Przykładowo rzuty wolne w Rush są zawsze pośrednie, co oznacza, że strzelanie bezpośrednio na bramkę jest niedozwolone i wymagane jest podanie do kolegi z drużyny. Ponadto podczas wykonywania wolnych, kamera się nie zmienia, a co ważne, na potrzeby tego trybu stworzono cztery nowe ustawienia. Z kolei karne są każdemu zawodnikowi sfaulowanemu w polu karnym, co daje mu szansę na pokonanie bramkarza sam na sam. Jeśli mecz zakończy się rzutami karnymi po bezbramkowej dogrywce, gracze z obu stron na przemian wykonują rzuty karne 1 na 1, przy czym każdy z graczy ma 10 sekund na oddanie strzału. Podczas rzutów karnych tylko wykonawca rzutu i bramkarz będą zaangażowani w grę, podczas gdy pozostali gracze będą obserwować.
Oczywiście, w trybie Rush nie może zabraknąć cieszynek, a z racji charakteru rozgrywki, opracowanonowe, możliwe do wykonania przez dwóch graczy. Element społeczności jest ważny, dlatego twórcy przygotowali opcję wysłania prostych wiadomości, które pomogą nie tylko wyrazić emocje, ale szybko skomunikować się z innymi, gdy chcemy poprosić ich o podanie czy dośrodkowanie. Komendy te będą również dostępne podczas gry z botami.
Co ważne, Rush będzie posiadał tryb treningowy, w którym będzie można rozegrać mecz lub wziąć udział w czterech lekcjach, uczących graczy najważniejszych elementów rozgrywki w Rush. Natomiast podczas meczu gracze będą mogli skorzystać z wizualnych wskazówek, pomagających podjąć decyzję na boisku. Te i wiele innych nowości będą dostępne w grze EA Sports FC 25 już 27 września, gdy odbędzie się oficjalna premiera gry.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS