A A+ A++
Coraz więcej rowerów na ulicach miast Górnośląsko-Zagłebiowskiej Metropolii. Zgodnie z umową w tym tygodniu Nextbike dostarczy wszystkie żółte jednoślady. Teraz Metrorower będzie największym systemem w Polsce.

Sezon rowerowy zaczął się w tym roku wcześniej niż zwykle. Za sprawą Metroroweru już od 25 lutego z nowego systemu, jednego dla Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii można korzystać w ośmiu miastach. W pierwszej kolejności żółte jednoślady pojawiły się w Katowicach, Sosnowcu, Chorzowie, Czeladzi, Tychach, Siemianowicach Śląskich, Zabrzu i Gliwicach. To była pierwsza faza wdrożenia systemu, na którą złożyło się łącznie 1860 rowerów i 267 stacji. Kolejne fazy miały być realizowane w dwóch etapach. Po 12 miesiącach od podpisania umowy miało być już 4800 rowerów w kolejnych miastach, a w ostatniej, trzeciej fazie, po 22 miesiącach, liczba rowerów miała osiągnąć docelowe 7 tysięcy w 31 gminach. Jednak jeszcze przed uruchomieniem Metroroweru pod koniec lutego Zgromadzenie GZM podjęło uchwałę w sprawie przyspieszenia wdrażania.

Na razie koniec rozszerzania

Nextbike już 1 sierpnia ma oddać do użytku wszystkie stacje (924) i wszystkie rowery (7 tys.), które zapisano w umowie z operatorem. Teraz na ulicach miast Metropolii pojawiają się już kolejne jednoślady przy wcześniej przygotowanych stacjach. W niektórych miastach to będzie dołożenie kolejnych lokalizacji i rowerów, ale są takie, w których system do wypożyczania miejskiego roweru pojawi się po raz pierwszy. To duże gminy GZM, m.in. Bytom, Dąbrowa Górnicza czy Ruda Śląska. Jak duży jest system, widać już na mapach w aplikacji i na stronie Metroroweru. Nextbike poinformował, że z rowerów można korzystać od razu, nie trzeba czekać do 1 sierpnia. Tam, gdzie już stoją rowery, udostępniono możliwość wypożyczania. Wszystkie stacje mają zostać zapełnione do czwartku.

To będzie na razie będzie koniec rozszerzania Metroroweru, którego koszt wynosi 181,4 mln zł. GZM mogła skorzystać z prawa opcji, czyli przedłużenia umowy i dołożenia kolejnych rowerów (8612 szt.) i stacji (1109 szt.). Jednak Metropolia się na to nie zdecydowała. Niezależnie od tego Metrorower będzie największym systemem w Polsce i jedynym, który oferuje integrację z taryfą komunikacji miejskiej.

Darmowa godzina dla pasażerów

60 minut dziennie nieodpłatnej jazdy na rowerze jest dostępne dla posiadaczy biletów od dziennego „wzwyż”, czyli dotyczy to biletów średnio- i długookresowych. Jednak trzeba posiadanie biletu potwierdzić w aplikacji. Integracja kont jest możliwa wyłącznie w aplikacji Metrorower. Jeśli ktoś ma aplikację Nextbike i bilet ZTM, nie będzie w stanie korzystać z bonusu dla pasażerów dopóki nie przeniesie konta. W celu integracji należy w aplikacji Metrorower lub na stronie internetowej wpisać numer ID. Użytkownicy powinni pamiętać, że niezależnie od posiadanego biletu muszą wpłacić na konto 10 zł opłaty inicjalnej. Środki te są także wykorzystywane, gdy pasażer ZTM przekroczy limit bezpłatnych 60 minut dziennie. Więcej szczegółów dotyczących Metroroweru oraz odpowiedzi na pytania dotyczące zakładania konta i integracji z Transport GZM można znaleźć TUTAJ.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułReuters: Chiny i Rosja zlecają firmom zajmującym się wywieraniem wpływu tajne operacje w USA
Następny artykułProf. Agnieszka Neumann-Podczaska nie jest już dyrektorem NIGRiR