A A+ A++

Na budowie drugiej linii metra dwie tarcze są gotowe do drążenia ostatnich tuneli pod osiedlem Chrzanów na krańcach Bemowa. Przekop ma być gotowy wiosną 2025 r. A kiedy ruszą pociągi? I czy pojadą dalej aż do Ursusa?

Karolin to ostatnia stacja metra na drugiej linii, choć w nomenklaturze urzędników ma przypisany numer jeden. Wybetonowany już wykop znajduje się 14 m pod ul. Sochaczewską, przecznicą ul. Połczyńskiej. Warszawa kończy się pół kilometra dalej. Wokół magazyny, centra handlowe, serwisy samochodowe i wciąż jeszcze pola uprawne. Kto tu będzie dojeżdżał metrem w 20 minut z centrum?

Druga linia metra bez centrów przesiadkowych

Dla pasażerów, którzy w Karolinie mają się przesiadać w drodze do podwarszawskich miejscowości, zabraknie planowanego centrum transportowego z czteropiętrowym garażem, rampą wjazdową i dworcem autobusów podmiejskich. W 2021 r. opisywaliśmy przygotowaną na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego koncepcję zagospodarowania terenu nad stacją Karolin i budynek z aż 950 miejscami parkingowymi dla samochodów i 270 dla rowerów. Ratusz informował wtedy: “W razie potrzeby będzie można dobudować kolejne piętra i powiększyć pojemność parkingu o około 580 dodatkowych miejsc (do nawet 1530 stanowisk)”. Czyli tak jak przy końcowej stacji pierwszej linii metra Młociny.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKampania społeczna „Młody, żyj zdrowo!”. Część 4. Sprawa odchudzania
Następny artykułŁask. Remont urzędu – komunikat dla interesantów