A A+ A++

rozwiń

Nowa Toyota Corolla z hybrydą 1.5 Turbo. Japończycy nie wierzą w samochody elektryczne?

Toyota od początku ostrożnie podchodzi do zmiany napędów na elektryczny. Oczywiście pracuje nad własnymi autami EV, ale bez pośpiechu. Powód? Japończycy przez niemal trzy dekady sprzedali już ponad 27 mln hybryd pięciu generacji i w przeciwieństwie do europejskich koncernów uważają, że różne silniki spalinowe z dodatkiem elektryfikacji (jako przystępne cenowo) oraz nowoczesne paliwa, jak ciekły wodór czy neutralne węglowo benzyny, odegrają istotną rolę na drodze do osiągnięcia neutralności klimatycznej. Stąd już niebawem na rynek trafi nowa generacja jednostek benzynowych 1.5 i 2.0 o zdecydowanie lepszych osiągach.

Nowy czterocylindrowy silnik 1.5 w porównaniu do obecnej trzycylindrowej konstrukcji będzie mniejszy i niższy – odpowiednio po 10 proc. Dołożenie kolejnego cylindra pozwoliło inżynierom obniżyć wysokość i uczynić cały silnik bardziej kompaktowym. Z kolei wersja 1.5 z turbodoładowaniem z powodzeniem może zastąpić wolnossący silnik 2.5 – zdaniem inżynierów Toyoty mniejszy benzyniak turbo jest zgodny z przepisami o emisji, które od starszej konstrukcji wymagałby obniżenia mocy o 30 proc. Przy tych rewelacjach prawdziwą petardą będzie nowa Toyota Corolla 13. generacji. Czego i kiedy mają spodziewać się kierowcy?

Toyota Corolla 13. generacji w nowym stylu, bardziej opływowa

Nowa Corolla pojawi się jako klasyczna hybryda HEV z silnikiem 1.5 i pierwszy raz w historii jako hybryda plug-in 1.5 Turbo – donosi japoński magazyn Best Car. Najpopularniejszy samochód Toyoty radykalnie zmieni też stylistykę. Nowe i mniejsze gabarytowo silniki przyczynią się do rewolucji w projektowaniu nadwozi. Maska powędruje niżej i wzrośnie efektywność aerodynamiczna. Bardziej opływowe auto to niższe zużycie paliwa (nawet o 12 proc.). Właśnie pod względem apetytu na benzynę i zasięgu nowa Toyota Corolla plug-in hybrid 1.5 Turbo ma zdeklasować rywali. Jakim cudem?


Nowa Corolla pojawi się jako klasyczna hybryda HEV z silnikiem 1.5 i pierwszy raz w historii jako hybryda plug-in 1.5 Turbo

/

Toyota


czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł44 systemy nowej generacji już łowią kierowców. Rekordzista wpadł na S8
Następny artykułNa pojezierzu w Wielkopolsce zapadają się dna jezior. “Wrażenie, jakby coś cię zasysało”