A A+ A++

Właściciele lokalnych biznesów powinni regularnie je promować i dbać o dobre relacje z klientami. Dzięki temu można przyciągnąć uwagę okolicznych mieszkańców oraz osób z dalszych części miasta czy kraju. Aby to zrobić, warto korzystać z trzech sprawdzonych trików na zwiększenie rozpoznawalności.

Obecność na lokalnych wydarzeniach

Pomocne w wyróżnieniu swojej marki na lokalnym rynku może być skorzystanie z wydarzeń, które dzieją się w okolicy. Mogą to być różne festyny czy targi. Ważne jest to, aby pokazywać się na takich eventach i starać się zdobyć zainteresowanie potencjalnych klientów, którzy uczestniczą w wydarzeniu. Dobrym pomysłem jest zaprezentowanie swojej oferty, aby konsumenci mogli zapoznać się z produktami. Szczególnie firmy zajmujące się produkcją żywności skorzystają na takim sposobie promocji.

Na spotkaniach opłaca się rozdawać gadżety reklamowe z logo firmy. Poszerzą one świadomość o marce. Produkty, które można dać klientom, nie powinny być jednorazowe. Polecane są rzeczy użytkowe, np. kubki, bidony, termosy, długopisy, notatniki, kable do ładowarek, powerbanki. Ważne, żeby dopasować produkty do swojej branży i potrzeb klientów.

Pojawianie się w lokalnych mediach

Innym pomysłem na powiększenie rozpoznawalności marki jest pojawianie się w lokalnych mediach. To może znacząco pomóc w promocji biznesu. Warto podjąć współpracę z lokalnymi gazetami i stacjami radiowymi. Śledzą je zwłaszcza osoby starsze, do których można w ten sposób dotrzeć. Takie działanie może być bardzo przydatne dla wielu marek z produktami codziennego użytku bądź oferujących różnego typu usługi, np. hydrauliczne.

Rozdawanie gadżetów reklamowych

Gadżety marketingowe to nie tylko artykuły papiernicze czy wizytowniki reklamowe, mogą to być produkty bardzo ciekawe i dopasowane do klientów. I to jest podstawą na lokalnym rynku! Nie ma sensu stawiać na popularne rozwiązania, natomiast dobrze jest wybrać te, które konsumenci docenią, np.:

  • gadżety elektroniczne to świetna opcja dla sklepów z elektroniką albo punktów usługowych, które się nią zajmują, np. naprawą telefonów;
  • nożyczki czy scyzoryki z logo idealnie pasują do sklepu z rzeczami do bushcraftu;
  • gadżety do domu i wnętrz sprawdzą się w punktach gastronomicznych i sklepach z wyposażeniem do mieszkania;
  • kubki są dobrym pomysłem do lokalnych kawiarni;
  • gadżety reklamowe dla dzieci pasują do sklepów z zabawkami i punktów gastronomicznych z daniami dla maluchów.

Inne pomysły na zwiększenie rozpoznawalności

Rozpoznawalność lokalnego biznesu można zwiększyć na wiele sposobów. Popularne rozwiązanie to również:

  • zadbanie o identyfikację wizualną marki – warto upewnić się, że logo firmy jest unikatowe i widoczne. Trzeba je umieścić w sklepie lub punkcie, na gadżetach reklamowych oraz na stoisku podczas wydarzeń. Należy dbać również o to, aby wystrój lokalu i pracownicy występowali w kolorach marki;
  • budowanie dobrych relacji z lokalnymi przedsiębiorcami. Najlepiej nawiązywać partnerstwa i współprace, tworzyć wydarzenia lokalne i wspierać różnego rodzaju inicjatywy, które doceniają klienci;
  • prowadzenie strony internetowej – istotne jest również założenie strony internetowej, dobrze pozycjonującej się w wyszukiwarce. Nie tylko budzi ona zaufanie stałych klientów, lecz także przyciąga nowych.

Artykuł Partnera

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNowy Sącz: Ruszają dwie nowe inwestycje drogowe
Następny artykułNajlepsze miejsca na wakacyjne wyprawy rowerowe po górach i górzystych terenach