A A+ A++

Branża gier może wejść w poważny kryzys w związku ze strajkiem, który ogłosili aktorzy związani z wirtualną rozrywką. Ma on uderzyć w największych wydawców oraz producentów na świecie. Aktorzy reprezentujący największe firmy gamingowe obawiają się roli sztucznej inteligencji i tego, że może ich zastąpić.

AI poczyniła znaczące postępy w minionych latach, w efekcie dziś nie ma kłopotu, by za jej pomocą wygenerować głos lub wygląd przypominający konkretną osobę. Użycie głosu zmarłego aktora do podłożenia dubbingu w filmach czy grach także już nie dziwi, czego idealnym przykładem pozostaje dodatek Cyberpunk 2077 Phantom Liberty, gdzie do podłożenia nowych dialogów pod jedną z postaci wykorzystano głos zmarłego aktora, w czym pomogła oczywiście sztuczna inteligencja.

Aktorzy pracujący dla wydawców i producentów gier zdecydowali o strajku, ponieważ obawiają się tego, iż zostaną zastąpieni przez sztuczną inteligencję.

Tego właśnie obawiają się aktorzy z branży gier, że zostaną wyręczeni przez AI. Decyzja o strajku zapadła po tym jak SAG-AFTRA, czyli związek zawodowy amerykańskich aktorów nie wynegocjował akceptowalnych zabezpieczeń dotyczących korzystania ze sztucznej inteligencji.

SAG-AFTRA prowadziła negocjacje z firmami od października 2022 r. Było to spore grono, wśród którego znaleźli się Activision Productions, Blindlight, Disney Character Voices, EA Productions, Formosa Interactive, Insomniac Games, Epic Games, Take 2 Productions, VoiceWorks Productions i WB Games.

Aktorzy współpracujący z producentami oraz wydawcami ze świata gier chcą zapewnić sobie ochronę przed sztuczną inteligencją. Jak zaznaczono w komunikacie SAG-AFTRA “aktorzy związani z branżą gier wideo zasługują i żądają tej samej podstawowej ochrony co wykonawcy występujący w filmie, telewizji i dla przemysłu muzycznego: godziwe wynagrodzenie, prawo do informacji oraz wyrażania zgody na wykorzystywanie ich wizerunku w projektach wygenerowanych przez SI”.

Strajk ruszył 26 lipca i obejmuje firmy Interactive Media Agreement: Activision Productions Inc., Blindlight LLC, Disney Character Voices Inc., Electronic Arts Productions Inc., Formosa Interactive LLC, Insomniac Games Inc., Llama Productions LLC, Take 2 Productions Inc., VoiceWorks Productions Inc. i WB Games Inc.

Zrzeszenie producentów wydanym komunikacie wyraziło rozczarowanie zerwanymi negocjacjami mogącymi niebawem zaowocować konkretnymi rozwiązaniami. Dotychczas znaleziono płaszczyznę porozumienia w sprawie 24 z 25 propozycji.





Obserwuj nas w Google News

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZaproszenie na konferencję prasową – 29 lipca 2024 r. w Urzędzie Miasta Gdyni
Następny artykułChełmianin w gangu oszustów. Ukradli ponad ćwierć miliona złotych