Zapowiedziana na początku lipca duża aktualizacja 1.49 do Gran Turismo 7 jest już dostępna. Wprowadziła trasę Eiger Nordwand, sześć samochodów i istotne ulepszenia fizyki gry… którym jednak towarzyszą pewne kuriozalne błędy. Polyphony Digital bada sprawę.
Źródło fot. Polyphony Digital
i
Aktualizacja (26 lipca, 9:04)
Nagrania z błędami fizyki w GT7 robią coraz większą furorę w sieci, więc studio Polyphony Digital szybko odniosło się do całej sytuacji. Deweloper ogłosił, że bada sprawę „niezamierzonego zachowania pojazdów powodowanego przez szczególne ustawienie samochodów” – można zatem spodziewać się tzw. hotfixa w najbliższych dniach. Chociaż społeczność ma taki ubaw, że wielu graczy po cichu liczy, iż to zjawisko zostanie jakoś uwiecznione w grze…
Oryginalna wiadomość (25 lipca, 14:48)
Na początku lipca studio Polyphony Digital zapowiedziało aktualizację 1.49 do Gran Turismo 7, która miała wprowadzić dużo zawartości, a także zagadkową „nową fizykę”. Teraz update jest już dostępny i nie ma przed nami tajemnic.
Przypomnę, że głównym daniem jest trasa Eiger Nordwand – pętla krętych dróg w szwajcarskich Alpach, znana m.in. z Gran Turismo 5 i 6. Tak jak można było przewidzieć, udostępniono tylko asfaltowy wariant toru o długości 2,4 km (w dwie strony). Zabrakło trzech szutrowych nitek w tej lokacji, które występowały w GT5 i 6.
Do tego dochodzi sześć nowych samochodów: BMW M3 ’97 (E36), Ferrari 430 Scuderia ’07, Genesis X Gran Racer Vision Gran Turismo Concept, Lamborghini Gallardo LP 560-4 ’08, RUF RGT 4.2 ’16 oraz Subaru Impreza Rally Car ’98.
Ponadto dodano m.in. pięć singleplayerowych wyścigów na Światowych torach (w tym trzy na Eiger Nordwand), możliwość ścigania się z GT Sophy na dodatkowych dwóch torach (Nordschleife 24h i Lago Maggiore), bonusowe menu z kolekcją aut marki McLaren, opony Michelin, felgi Work i opcję wymiany silnika dla kolejnych 10 samochodów. Na stronie gry znajdziecie pełną listę nowości.
Jednak najwięcej emocji wśród fanów budzą wspomniane ulepszenia modelu jazdy. Są szeroko zakrojone i obejmują różnorakie aspekty pracy układu kierowniczego i zawieszenia (zwłaszcza w wolnych zakrętach i przy przejeżdżaniu tarki), symulację opon (ich nagrzewanie się i zużycie) czy działanie ABS-u i kontroli trakcji, a także „algorytm sterowania” na kontrolerze DualSense i efekty sprzężenia zwrotnego (force feedback) na kierownicach.
Między graczami wydają się przeważać pozytywne opinie na temat zmian (ja również się pod nimi podpisuję, przejechawszy dzisiaj ponad 100 km w grze na Logitechu G29). Jednak posiadacze niektórych modeli kierownic, takich jak Logitech G Pro i Fanatec GT DD Pro, uskarżają się na zanik FFB. Poza tym do GT7 przekradły się pewne błędy, które mogą skutkować bardzo dziwnym – i bardzo zabawnym – zachowaniem samochodów. Zobaczcie sami…
- Recenzja gry Gran Turismo 7
- Poradnik do gry Gran Turismo 7
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS