Rozwój Kolei Małopolskich, budowa linii kolejowej Podłęże-Piekiełko, rozwój i modernizacja sieci dróg wojewódzkich, w tym ścieżek rowerowych, budowa Beskidzkiej Trasy Integracyjnej, Sądeczanki oraz dróg szybkiego ruchu S7 i S1- były tematami omawianymi przez Parlamentarny Zespół ds. Rozwoju Małopolski. Jego członkowie deklarują pracę ponad podziałami politycznymi.
Na południe od Krakowa kończą się prace na ostatnim odcinku nowej zakopianki między Rdzawką a Nowym Targiem. To 16,1 km dwujezdniowej trasy poprowadzonej w nowym śladzie na zachód od dzisiejszej DK47. Droga będzie miała klasę GP (droga główna ruchu przyspieszonego), z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Dzięki jej budowie cała trasa zakopianki od Krakowa do Nowego Targu będzie dwujezdniowa, z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Odcinek DK47 od Rdzawki do Nowego Targu nie będzie drogą ekspresową, a skrzyżowania z innymi drogami będą bezkolizyjne. Powstaną cztery węzły – Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód i Nowy Targ Południe.
W latach 2019-2024 rozbudowano 138 km dróg wojewódzkich, wybudowano dziesięć obwodnic o długości 29 km oraz 5 nowych mostów. Zabezpieczono dwa osuwiska. Z największych inwestycji warto wspomnieć obwodnice Waksmundu-Ostrowska-Łopusznej, Tuchowa, Skawiny (etap II na odcinku od DK 44 do DW 953), Koszyc, połączenie drogowe węzła autostradowego A-4 Bochnia z DK nr 4, Zielonek, Wolbromia (etap III), połączenie węzła autostrady A4 w Wierzchosławicach ze SAG w Tarnowie, budowę mostu w Dębnie i Szlembarku wraz z dojazdami w ciągu DW 969.
– Za 2,5 miesiąca zostanie otwarty krwioobieg dla Podhala. Do tego trzy mosty, dwa na Dunajcu i jeden na Białce. Obwodnice Waksmundu czy Ostrowska. Ważne jest, żeby ten układ komunikacyjny był tak utrzymany, żeby przyjmował cały ruch. Zwykłych pracujących mieszkańców i tych, którzy przyjeżdżają do nas na odpoczynek. Nie po to, by stresować się w korkach na drogach. Panie Marszałku bardzo dziękuję. Rozmawialiśmy również o programie rozbudowy ścieżek rowerowych. Każdy z nas był, jest lub będzie rowerzystą. Ta sieć zapewnia bezpieczeństwo wszystkim uczestnikom ruchu, stosownie do wskazań dokumentów o bezpieczeństwie w ruchu drogowym. To bardzo ważny temat. Bardzo się cieszę, że zespół pracuje, myśli o rozwoju Małopolski. Nasza ponad trzymilionowa populacja mieszkańców to jest tylko część użytkowników dróg w Małopolsce. Mamy tu ogromny ruch turystyczny i powinniśmy jako województwo, jako posłowie, którzy o dany region się troszczą, podołać tym wszystkim wyzwaniom, które przed nami stoją w przyszłości – podsumowała poseł na Sejm RP Anna Paluch.
– Jeszcze raz dziękuję paniom i panom posłom, że zdeklarowali się poświęcić swoją pracę na rzecz Małopolski w podmiocie, który wychodzi poza zakres prac komisji sejmowych, podkomisji zwyczajnych, stałych i nadzwyczajnych, że Małopolska jest każdemu bliska. Wiele na temat rozwoju Małopolski na pewno na tych spotkaniach będzie słów, propozycji, debat i co jeszcze jest ważne: musimy pamiętać o tym, że dla utrzymania dobrej kondycji sieci transportowej potrzebne są środki na jej utrzymanie. O tym zazwyczaj zapominamy, a to jest niezmiernie ważne. Tak jak planujemy środki finansowe na utrzymanie własnego mieszkania, własnego domu, na przeprowadzenie remontu – tak niezbędne są środki finansowe na utrzymanie na właściwym poziomie tego, co udało się zrealizować w obszarze sieci transportowej naszego województwa. To też cel pracy naszego zespołu – mówił Andrzej Adamczyk poseł na Sejm RP.
UMWM, opr, s/
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS