Podczas przedostatnich kwalifikacji F3 w tym sezonie mieliśmy spore nadzieje na to, że po raz drugi uda się jednemu z naszych rodaków dostać do czołowej dwunastki sesji czasowej. Największe nadzieje pokładane były w Kacprze Sztuce (MP Motorsport), który w porannym treningu zajął bardzo dobrą 5. pozycję.
Podczas pierwszych przejazdów najszybszym zawodnikiem na torze okazał się Laurens van Hoepen (ART Grand Prix), który został zdyskwalifikowany z ostatniego wyścigu głównego odbywającego się na torze Hungaroring. Holender przejechał okrążenie w czasie 2.05,507 będąc szybszym od zespołowego partnera Chrisitana Mansella jedynie o 0,011 sekundy.
Trzeci był Nikita Bedrin (AIX Racing) kontynuując dobrą formę niemieckiego zespołu zapoczątkowaną podczas Grand Prix Węgier.
Sztuka zdołał wykręcić 12. czas podczas pierwszego wyjazdu. Utrzymanie tej pozycji oznaczałoby start do jutrzejszego wyścigu sprinterskiego z pole position, co udało mu się już w tym sezonie podczas Grand Prix Emilii-Romanii.
Po upływie połowy sesji kwalifikacyjnej polski kierowca spadł na 17. miejsce przed ostatecznym wyjazdem na tor co zmuszało go do poprawy swojego ostatniego okrążenia.
Piotr Wiśnicki (Rodin Motorsport) po drugim przejeździe na tej samej oponie, na której wystartował do piątkowych kwalifikacji, zajmował 21. pozycję.
Obaj byli wolniejsi na tym etapie od debiutującego w F3 podczas trwającego weekendu w Belgii Tuukki Taponena. Zawodnik jeżdżący podczas sezonu 2024 w serii FRECA przed ostatnim wyjazdem na tor zajmował 10. pozycję ze stratą 0,3 sekundy do pole position.
Ostatnie przejazdy były bardzo chaotyczne. Najszybszym kierowcą na torze okazał się Callum Voisin zdobywając pierwsze pole position w serii F3, zostawiając za swoimi plecami Alexa Dunne’a i Leonardo Fornaroliego, który dzięki słabym wynikom jego bezpośrednich rywali w walce o tytuł ma szansę na przejęcie prowadzenia w klasyfikacji generalnej.
Bardzo udane ostatnie okrążenie przejechał Sztuka, który po przecięciu linii start-meta zameldował się z czasem 2.04.687 na 12. pozycji co oznaczało dla niego start do sobotniego sprintu z pierwszego pola.
Tak się jednak nie stanie, ponieważ chwilę po wykręceniu szybkiego okrążenia sędziowie usunęli czas polskiego kierowcy ze względu na przekroczone przez niego limity toru. W skutkach okazało się to bardzo bolesne dla Polaka, który spadł na ostatnie miejsce.
Zawodnik MP Motorsport próbował jeszcze odwrócić swój los podczas ostatnich sekund piątkowych kwalifikacji, ale zamieszanie spowodowane przez większość stawki w ostatnim sektorze uniemożliwiło poprawę czasu.
Wiśnickiemu natomiast udało się przejechać czysto ostatnie okrążenie, co zapewniło mu 23. pozycję na starcie zarówno do sobotniego wyścigu sprinterskiego jak i niedzielnego wyścigu głównego.
Wyniki kwalifikacji F3
1 |
C. Voisin Rodin Motorsport |
29 | 11 | 202.816 | |||
2 |
A. Dunne MP Motorsport |
9 | 11 |
+0.123 2’04.444 |
0.123 | 202.616 | |
3 |
L. Fornaroli Trident |
4 | 10 |
+0.132 2’04.453 |
0.009 | 202.601 | |
4 | S. Montoya Campos Racing | 11 | 11 |
+0.200 2’04.521 |
0.068 | 202.491 | |
5 |
N. León Van Amersfoort Racing |
20 | 12 |
+0.224 2’04.545 |
0.024 | 202.452 | |
6 |
M. Esterson Jenzer Motorsport |
18 | 11 |
+0.224 2’04.545 |
0.000 | 202.452 | |
7 |
L. Browning Hitech Pulse-Eight |
14 | 11 |
+0.252 2’04.573 |
0.028 | 202.406 | |
8 |
S. Meguetounif Trident |
5 | 11 |
+0.296 2’04.617 |
0.044 | 202.335 | |
9 |
T. Tramnitz MP Motorsport |
7 | 11 |
+0.299 2’04.620 |
0.003 | 202.330 | |
10 |
S. Ramos Trident |
6 | 11 |
+0.308 2’04.629 |
0.009 | 202.315 | |
11 |
G. Minì Prema Powerteam |
2 | 10 |
+0.339 2’04.660 |
0.031 | 202.265 | |
12 |
D. Beganovic Prema Powerteam |
1 | 10 |
+0.415 2’04.736 |
0.076 | 202.142 | |
13 |
T. Taponen ART Grand Prix |
25 | 11 |
+0.437 2’04.758 |
0.022 | 202.106 | |
14 |
O. Goethe Campos Racing |
10 | 11 |
+0.439 2’04.760 |
0.002 | 202.103 | |
15 |
L. Van ART Grand Prix |
24 | 11 |
+0.579 2’04.900 |
0.140 | 201.876 | |
16 |
N. Bedrin PHM AIX Racing |
27 | 10 |
+0.579 2’04.900 |
0.000 | 201.876 | |
17 |
M. Zagazeta Jenzer Motorsport |
19 | 11 |
+0.696 2’05.017 |
0.117 | 201.687 | |
18 |
J. Loake Rodin Motorsport |
31 | 11 |
+0.911 2’05.232 |
0.215 | 201.341 | |
19 | S. Flörsch Van Amersfoort Racing | 21 | 11 |
+1.023 2’05.344 |
0.112 | 201.161 | |
20 |
C. Mansell ART Grand Prix |
23 | 10 |
+1.027 2’05.348 |
0.004 | 201.155 | |
21 |
M. Stenshorne Hitech Pulse-Eight |
15 | 10 |
+1.057 2’05.378 |
0.030 | 201.107 | |
22 |
M. Boya Campos Racing |
12 | 11 |
+1.181 2’05.502 |
0.124 | 200.908 | |
23 |
P. Wiśnicki Rodin Motorsport |
30 | 10 |
+1.190 2’05.511 |
0.009 | 200.893 | |
24 |
J. Dufek PHM AIX Racing |
28 | 11 |
+1.311 2’05.632 |
0.121 | 200.700 | |
25 |
T. Smith Van Amersfoort Racing |
22 | 11 |
+1.458 2’05.779 |
0.147 | 200.465 | |
26 |
C. Shields Hitech Pulse-Eight |
16 | 10 |
+1.669 2’05.990 |
0.211 | 200.130 | |
27 |
A. Lindblad Prema Powerteam |
3 | 11 |
+1.813 2’06.134 |
0.144 | 199.901 | |
28 |
C. Wurz Jenzer Motorsport |
17 | 11 |
+1.927 2’06.248 |
0.114 | 199.721 | |
29 |
T. Inthraphuvasak PHM AIX Racing |
26 | 11 |
+1.976 2’06.297 |
0.049 | 199.643 | |
30 |
K. Sztuka MP Motorsport |
8 | 11 |
+1.987 2’06.308 |
0.011 | 199.626 |
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS