Udostępnij
Trwają prace na linii kolejowej z Oświęcimia do Krakowa Głównego, biegnącej przez Przeciszów, Zator, Spytkowice i Skawinę.
W ciągu ostatnich pięciu lat na tę trasę PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) wydały prawie 400 milionów złotych. Aktualnie wykonawca reguluje tor pomiędzy Podborami Skawińskimi a Brzeźnicą. Z wykorzystaniem ciężkiego sprzętu wzmacnia nawierzchnię pod torem. Specjalistyczny sprzęt poprawia ułożenie szyn i oczyszcza tłuczeń pod nimi.
„Prace wykonujemy przy utrzymanym ruchu pociągów na jednym z dwóch torów” – informuję Piotr Hamarnik z biura prasowego PKP PLK.
Z kolei w Zelczynie i Jaśkowicach powstają nowe perony. Z wyższych i lepiej wyposażonych platform podróżni skorzystają już we wrześniu. Wartość aktualnych prac wyniesie ponad 14 milionów złotych.
„Zależy nam na wzroście komfortu podróży pociągami na linii Kraków – Oświęcim. Działania pomiędzy Podborami Skawińskimi i Brzeźnicą to kolejny etap prac na tym szlaku. W tym roku wyremontowaliśmy perony na przystanku Spytkowice Kępki i tory na stacjach Dwory i Przeciszów. Od zeszłego roku podróżni korzystają także z nowych peronów w Brzeźnicy i Półwsi” – wymienia Piotr Hamarnik.
Dzięki wymianie torów i części obiektów inżynierskich w sąsiedztwie Spytkowic wzrosła prędkość pociągów. Modernizacja torów, systemów sterowania ruchem oraz stacji i przystanków na odcinku Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie spowodowała, że przewoźnicy przywrócili regularne połączenia na trasie Kraków – Skawina – Oświęcim.
„Pociągi aglomeracyjne z miesiąca na miesiąc zyskują na popularności, a coraz więcej podróżnych korzysta z najnowszych przystanków Kraków Opatkowice, Skawina Jagielnia i Zator Park Rozrywki” – kończy Piotr Hamarnik.
Na linii z Oświęcimia do Krakowa Głównego przez Zator i Skawinę Koleje Małopolskie uruchomiło 20 par pociągów. Przejazd z grodu nad Sołą do stolicy Małopolski wynosi około półtorej godziny.
Najnowsze realizacje wideo
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS