Hyundai obchodzi właśnie dziesięciolecie swojego zaangażowania w najnowszej historii WRC. Koreański producent wrócił z zespołem fabrycznym w 2014 roku.
Jednak długoterminowa przyszłość marki w rajdach najwyższego szczebla nie jest obecnie znana. Wszystko za sprawą coraz poważniejszych przymiarek do wejścia w wyścigi długodystansowe i stworzenia prototypu klasy Hypercar.
Hyundai obecny będzie w stawce WRC w sezonie 2025. Jednak w trakcie Rajdu Polski szef zespołu Cyril Abiteboul nie był w stanie dać jednoznacznej odpowiedzi dotyczącej przyszłego zaangażowania w WRC. Z kolei podczas rozegranego w miniony weekend Rajdu Łotwy Francuz przyznał, że mocno namawia centralę Hyundaia na pozostanie w rajdach. Dodał również, że przyszłość powinna wyjaśnić się w nieodległym terminie.
– Jesteśmy w rajdach i chcemy, żeby to nadal działało. W przypadku reszty cały proces i analiza nadal trwają – przyznał Abiteboul w rozmowie z Motorsport.com. – Jednak przede wszystkim chciałbym zdobyć przynajmniej jedno mistrzostwo.
– Będziemy tutaj w przyszłym roku, a potem następuje coroczna rewizja naszych planów w WRC. Pierwszym zadaniem było zachowanie stabilizacji pod względem przepisów technicznych, a kolejny krok to zrozumienie kierunku, w jakim podążać będą rajdy oraz upewnienie się, że nadal pasuje to do tego, gdzie Hyundai chce iść pod kątem sportu i marketingu.
– Mogę powiedzieć, że cisnę w tym kierunku. Nie odpuszczam. Nie skończyłem z rajdami. Z tego co wiem, naciskam, aby rajdy przyjęły kierunki, które są rozsądne dla Hyundaia. Uważam, że rajdy to nasze korzenie w motorsporcie. Odcięcie korzeni trzeba robić ostrożnie. To zawsze stwarza zagrożenie. Widzieliście, że ja i ludzie z Hyundaia przyglądamy się innym dyscyplinom. Jednak żadna decyzja jeszcze nie zapadła. Chcemy, aby to nadal działało.
– Nie trzeba już teraz zobowiązywać się na sezon 2026. Jednak w niedalekiej przyszłości możecie spodziewać się pewnych wyjaśnień odnośnie naszych planów.
Hyundai logo
Autor zdjęcia: Austral / Hyundai Motorsport
Hyundai rozpoczął już przygotowania do kolejnego sezonu. Pierwotnie planowano stworzyć zupełnie nowy samochód, jednak na przeszkodzie stanęła propozycja FIA – finalnie odrzucona – dotycząca dużych zmian w przepisach technicznych. i20 N Rally1 przejdzie więc kilka gruntownych zmian, ale będzie ewolucją obecnego modelu.
– Teraz jest taki moment, w którym otrzymamy kilka komponentów do przyszłorocznego samochodu, będącego sporą ewolucją. Nie możemy się doczekać, aby zmaksymalizować zasoby. Koncentrujemy się na przygotowaniach.
– Wszystko powoli się układa. Otrzymaliśmy już pierwsze części. O tym, co robimy, wkrótce dowiecie się z dokumentacji homologacyjnej. Jest sporo zmian, ale nie przeprowadzimy pełnej modyfikacji, jaką planowaliśmy przy okazji homologacji całkowicie nowego samochodu. To pewna część.
– Czapki z głów przed projektantami. Jeszcze nie skończyli, ale w tej całej niepewności i przy późnych informacjch na temat technicznych aspektów, sporo już dostarczyli.
Polecane video:
Oglądaj: Rajd Łotwy 2024 – Etap 3, WRC 2
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS