A A+ A++

Szukając odpowiedzi na pytanie, jak zwiększyć efektywność pracy pracowników, wiele firm decyduje się na stworzenie otwartych przestrzeni biurowych. Tak zwane biura open space sprzyjają sprawnej komunikacji, a tym samym lepszej współpracy między poszczególnymi członkami zespołu. Jednak czy jest to rozwiązanie, które zapewnia wellbeing pracowników i w dłuższej perspektywie jest w stanie przynieść wymierne korzyści?

Czym są open space oraz wellbeing pracowników?

Mianem open space popularnie określa się otwarte przestrzenie biurowe, w których wszyscy pracownicy, bez względu na zajmowane stanowisko, pracują razem. Są one projektowane w taki sposób, aby można było łatwo się komunikować i wymieniać istotnymi informacjami. Z tego względu biurka open space są raczej rozmieszczane w tak zwanym układzie wyspowym. Jest to szczególnie często spotykane w przypadku działań projektowych, gdzie komunikacja musi odbywać się w większym gronie. Na łatwe porozumiewanie się i prowadzenie dyskusji pozwala również ustawienie biurek na kształt otwartego prostokąta.

W biurach typu open space oprócz wspólnej przestrzeni powinny zostać wydzielone również strefy służące np. dłuższym rozmowom czy przeprowadzaniu burzy mózgów. Jest to niezbędne do tego, żeby zapewnić optymalne warunki pracy pozostałym pracownikom. W przypadku dużych firm w otwartych przestrzeniach biurowych znajduje się nawet po kilkadziesiąt stanowisk, dlatego też niezbędna jest właściwa organizacja przestrzeni oraz ustalenie dokładnych zasad współpracy.

Wszystko to oddziałuje na wellbeing pracowników. Co to takiego? Jest to jeden z kluczowych czynników wpływających na efektywność pracy. Wellbeing w dokładnym tłumaczeniu na język polski oznacza dobrostan. W kontekście pracowniczym obejmuje on kilka elementów, a w tym dobre samopoczucie, stan zdrowia czy też szeroko pojęte poczucie szczęścia.

Wellbeing pracowników współcześnie jest uznawany za jeden z najważniejszych filarów rentowności biznesu, przez co zaczyna być coraz częstszą praktyką. Wbrew pozorom dotyczy to nie tylko dużych korporacji, ale również średnich i małych firm, którym zależy na innowacyjnym podejściu do zarządzania. Ważne jest, by wellbeing dotyczył całego zespołu. Można zapewnić go pracownikom na różne sposoby, zaczynając od stworzenia przyjaznego miejsca pracy, a kończąc na różnego rodzaju programach wellbeingowych.

Pracownicy biurowi na open space
Pracownicy biurowi na open space

Pracownicy biurowi na open space

Czy warto zdecydować się na stworzenie biura open space?

Otwarte przestrzenie biurowe pojawiają się w coraz większej liczbie firm, co bierze się z tego, że niosą one za sobą wiele korzyści. Główną z nich jest łatwiejsza współpraca wynikająca ze swobodnej komunikacji. Pracując blisko siebie, bez żadnych barier, pracownicy z łatwością mogą wymieniać się informacjami i pomysłami, co znacznie przyśpiesza realizację różnego rodzaju projektów.

Będąc cały czas w pobliżu całego zespołu, łatwiej jest też menedżerom, którzy mogą bezustannie monitorować pracę i wyłapywać wszelkie problemy, a następnie na nie reagować. Zaletą otwartej przestrzeni biurowej jest również ograniczenie kosztów prowadzenia działalności. Brak potrzeby wygospodarowania miejsca na oddzielne biura pozwala zaoszczędzić na kwestii ich wykończenia, a w późniejszym czasie także na kwocie ewentualnego wynajmu.

Podsumowując, open space to:

  • łatwiejsza komunikacja;
  • lepsza współpraca;
  • większa elastyczność przestrzeni;
  • lepsze dostosowanie do bieżących potrzeb;
  • łatwiejsze monitorowanie postępów;
  • szybsza reakcja na niespodziewane problemy;
  • ograniczenie kosztów.

Ergonomia stanowiska pracy ma ogromny wpływ na wellbeing, a tym samym efektywność. Z tego względu decydując się na stworzenie biura open space, musisz pamiętać o tym, by w trakcie projektowania otwartej przestrzeni do pracy zadbać o komfort każdego z pracowników. Powinni mieć oni wystarczająco dużo miejsca dla siebie, a także wygodne biurko i fotel. Dobrostan pracowników pomoże zapewnić również wydajny dyspenser do wody, np. z oferty marki BRITA.

Jak zwiększyć efektywność pracy pracowników?

Planując stworzenie otwartej przestrzeni biurowej, sprzyjającej optymalizacji pracy, warto pamiętać o tym, że jedną z kwestii mających ogromny wpływ na efektywność i wydajność pracowników, jest odpowiedni poziom ich nawodnienia.

Już przy niewielkiej utracie płynów u człowieka może dochodzić do obniżenia wydolności fizycznej i nastroju, a także kłopotów z pamięcią i koncentracją.1 Zgodnie z obowiązującym prawem, zapewnienie wody pracownikom jest obowiązkiem pracodawcy, co tym bardziej składnia do zakupu takiego urządzenia.

Chcąc zadbać o wellbeing pracowników, w biurze typu open space warto zamontować w dyspenser wody marki BRITA. To urządzenie, które w każdym momencie dostarczy ją w wybranej przez użytkownika temperaturze. Ponadto dzięki dyspenserowi Twoi pracownicy mogą pić taką wodę, jaką lubią najbardziej: niegazowaną lub gazowaną (i to o różnym stopniu nasycenia), co przełoży się na ich ogólny dobrostan.

Dyspenser czerpie wodę prosto z sieci wodociągowej. Zanim trafi ona do szklanki, przechodzi przez zaawansowane filtry, takie jak CLARITY Protect i CLARITY Safe X3 (ten ostatni dostępny jest wyłącznie w systemie HygienePlus), oraz nowoczesne funkcje, na przykład ThermalGate™. Dzięki niej automat sam przeprowadza termiczną dezynfekcję kranu. W ten sposób woda z dystrybutora jest chroniona nawet przed zanieczyszczeniami ze źródeł zewnętrznych.

Dyspenser wody marki BRITA to rozwiązanie klasy premium. Podczas procesu filtracji usuniętych zostaje w nich aż 99,95% cyst i 99,999% bakterii. To jeszcze nie wszystko. Wysokiej jakości filtry wychwytują także metale ciężkie, mikroplastik, chlor oraz osady z rurociągów, przez co woda z takiego dyspensera jest o wiele lepsza zarówno pod kątem zdatności, jak i walorów smakowych.

BRITA od lat specjalizuje się w innowacyjnych systemach filtracji wody, przez co może pochwalić się ich najwyższą skutecznością. Ponadto ma w swojej ofercie różne modele urządzeń – wolnostojące, nablatowe oraz ze zintegrowanym kranem.

Dystrybutor BRITA Extra I-Tap w biurze na open space
Dystrybutor BRITA Extra I-Tap w biurze na open space

Dystrybutor BRITA Extra I-Tap w biurze na open space

Dyspensery BRITA to rozwiązanie, które wspiera również planetę

Zapewniając wellbeing pracownikom, możesz przyczynić się także do ochrony środowiska. Nowoczesne dyspensery od BRITA dostarczają wodę wysokiej jakości, dzięki czemu żaden z członków zespołu nie będzie domagał się wody butelkowanej. Instalacja takiego urządzenia w open space to ogromny ukłon w stronę naszej planety, bowiem przełoży się na mniejszą produkcję odpadów z plastiku.

W przeciwieństwie do zwykłych automatów, jakimi są dystrybutory, nie ma w nich potrzeby dostarczania butli z wodą. Tą czerpią prosto z sieci, co ponownie ogranicza zużycie plastiku.

Urządzenia te powstają z komponentów od europejskich dostawców, co wpływa na znaczne zmniejszenie emisji dwutlenku węgla oraz śladu węglowego. Na pewno będzie miało to duży wpływ na samopoczucie pracowników, którym działania proekologiczne są bardzo bliskie. W przypadku korzystania z dyspenserów BRITA ograniczenie emisji dwutlenku węgla w porównaniu do wody butelkowanej może sięgać nawet 86%.

Z pewnością doskonale wkomponują się one w otwartą przestrzeń biurową, zapewniając pracownikom najlepsze warunki do pracy. Jeśli jesteś zainteresowany lub zainteresowana szczegółową wyceną dyspensera do wody albo chcesz zagłębić się w informacje techniczne, wypełnij formularz kontaktowy.

1 Normy żywienia 2020 – Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej (pzh.gov.pl)

Artykuł sponsorowany

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp
Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułHarmonogram koszenia i pielęgnacji terenów zieleni miejskiej w Częstochowie
Następny artykułУгрозы оцепления Часового Яра нет – ВСУ