Technologia baterii LFP, która od dawna uważana była za nieefektywną, przeżywa boom. Nie tylko gęstość mocy akumulatorów litowo-żelazowo-fosforanowych rośnie – ich trwałość i żywotność również osiągają nieznane wcześniej wymiary. Chińska firma Geely wcześniej korzystał z akumulatorów LFP firmy BYD. Teraz koncern Geely, do którego należą takie marki jak Volvo, Lotus, Proton, Polestar, Lynk & Co, Zeekr, London Taxi łączy siły z firmami CATL, Farasis Energy i LG Energy Solutions. Ta współpraca zaowocowała baterią nazwaną „Short Blade Battery”. Oprócz dużo większej gęstości energii (192 Wh/kg) nowa bateria ma zdolność szybkiego ładowania. W optymalnych warunkach duży akumulator samochodowy powinien zostać naładowany od 10 do 80 procent w 17 minut. Nazwa „Krótkie ostrze” odnosi się do długości nowych komórek. Przy długości 580 mm są one o 40 procent krótsze niż w standardowych akumulatorach LFP (960 mm).
Czytaj więcej
Bateria Short Blade jest również wytrzymała na niskie temperatury
Równie imponująca jest stabilność cyklu ładowania. Geely twierdzi, że nowy akumulator wytrzyma 3500 pełnych cykli ładowania. W świecie samochodów odpowiada to przebiegowi około miliona kilometrów. W przeciętnym samochodzie, który pokonuje około 20 000 kilometrów rocznie, akumulator może faktycznie wystarczyć na 50 lat, zachowując prawie tę samą pojemność. Odporna jest również na mróz. Przy -30 stopniach Celsjusza zachowuje aż 90,54 procent swojej pojemności. Dla porównania: obecnie stosowane akumulatory Geely w takich warunkach zachowują zaledwie 78,96 proc. pojemności. Co … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS