Chcąc podnieść prestiż swojego sklepu z aplikacjami, Google zamierza usunąć z niego aplikacje o wątpliwej jakości, jak również wprowadza nowe zasady, które zaczną obowiązywać od września tego roku.
Użytkownicy urządzeń Android narzekają, że sklep Google Play od dawna jest pełen śmieciowych i mało wartościowych aplikacji, które ich frustrują i denerwują. Google postanowiło więc zrobić swego rodzaju remanent, który odnowi wizerunek sklepu i przywróci mu jakość, jaką zwykł się cieszyć. Dlatego w sklepie pozostaną wyłącznie aplikacje spełniające określone kryteria dotyczące spamu, jak również pewien minimalny poziom funkcjonalności, jaki muszą oferować.
I tak ze sklepu będą usuwane proste aplikacje bazujące wyłącznie na interfejsie tekstowym, zawierające bardzo ubogą, czy takie które nie dadzą się zainstalować. Google uważa bowiem iż aplikacje umieszczone w sklepie powinny zapewniać użytkownikowi stabilne, responsywne i ciekawe doświadczenie. Dlatego aplikacje, które ulegają awariom, nie zawierają odpowiedniej treści i nie oferują odpowiedniego poziomu użyteczności, będą ze sklepu usuwane.
Zobacz również:
Ponadto Google ogłosiło, że wszystkie recenzje odnoszące się do mediów (a wiec takich pozycji, jak filmy, programy telewizyjne, książki czy gry) będą konsolidowane w ramach jednej strony profilu. Celem tej zmiany jest zwiększenie dostępności i użyteczności recenzji. Funkcja ta pojawiła się najpierw kilka lat temu w Indiach. o obecnie będzie dostępna na całym świecie. Ponadto w sklepie będzie obowiązywać nowy wyższy limit, co oznacza iż oznacza, że aplikacja może kosztować do 1000 USD
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS