Komisja Europejska i europejskie organy ochrony konsumentów stwierdziły w poniedziałek, że amerykański gigant technologiczny Meta, właściciel Facebooka i WhatsAppa, może naruszać prawo ochrony konsumentów swoim modelem biznesowym.
Koordynowana przez Komisję Sieć Współpracy w Ochronie Konsumentów (CPC), która łączy organy ochrony konsumentów państw członkowskich, wysłała w poniedziałek list do Meta, wskazując szereg praktyk, które uważa za wprowadzające w błąd i nieuczciwe.
Meta musi odpowiedzieć do 1 września. Po tym terminie organy ochrony konsumentów mogą podjąć decyzję o sankcjach wobec firmy.
Zgodnie z modelem, uruchomionym w listopadzie 2023 r., użytkownicy mogą zrezygnować z personalizowanych reklam na platformach Meta w zamian za opłatę.
Portal Euractiv przypomina, że już w swoich wstępnych ustaleniach z 1 lipca Komisja stwierdziła, że ten model Meta narusza prawo konkurencji UE.
Meta mogła wprowadzać użytkowników w błąd m.in. niejasną nawigacją i terminologią dotyczącą wykorzystania danych oraz wywierać “presję na użytkowników, aby podejmowali szybkie decyzje bez wystarczającego czasu na zrozumienie konsekwencji” – podał portal.
Z Brukseli Łukasz Osiński
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS