A A+ A++

Problem wysokich temperatur w kokpitach został podniesiony w głównej mierze po ubiegłorocznym Grand Prix Kataru. Ścigano się wtedy w ekstremalnym upale, a wielu kierowców słaniało się na nogach po zakończeniu rywalizacji.

Aby zapobiec powtórce, wizytę w Katarze przesunięto na grudzień. Ponadto FIA już w roku ubiegłym zapowiedziała dodatkowe działania i pracuje obecnie na systemem będącym namiastką klimatyzacji.

Testy ruszą od Grand Prix Holandii, czyli za miesiąc. Cały system ma być stworzony z układu kilku urządzeń umieszczonych w kokpicie. Podczas próby w Zandvoort „klimatyzacja” zamontowana będzie w jednym samochodzie.

Czytaj również:

O zdanie na temat klimatyzacji spytano Hamiltona. Ten odparł: – Nie wiedziałem o tym. No i nie jest to potrzebne.

– To Formuła 1. Zawsze tak było. W upale nie jest łatwo, ale jesteśmy dobrze opłacanymi sportowcami. Trzeba po prostu trenować, aby być pewnym, że przetrwa się takie warunki.

– Jest trudno, jest ciężko, zwłaszcza, gdy jedziemy w takie miejsca jak Katar czy Singapur. Nie wydaje mi się jednak, abyśmy potrzebowali klimatyzacji w samochodzie.

Jeśli testy przebiegną pomyślnie, system może być wprowadzony do F1. Jednak montaż ma następować jedynie w warunkach wymagających dodatkowego chłodzenia.

Czytaj również:

Polecane video:

Oglądaj: Podsumowanie GP Węgier 2024

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułFani czekali na to 10 lat, a teraz są trochę zaniepokojeni. Path of Exile: Settlers of Kalguur wprowadzi do gry kantor wymiany walut
Następny artykułGenerał pozbawiony dostępu do i formacji niejawnych. Nowe fakty ws. Gromadzkiego