Kwalifikacje są kluczową częścią weekendu F3, ponieważ dobry wynik podczas sesji czasowej zapewnia kierowcom start z dobrej pozycji zarówno do wyścigu sprinterskiego jak i wyścigu głównego.
Niestety podczas ostatnich kilku weekendów zarówno Piotr Wiśnicki jak i Kacper Sztuka nie byli w stanie zakończyć piątkowych sesji w pierwszej połowie stawki. Najwyższą pozycję podczas ostatnich Grand Prix osiągnął Sztuka i było to P20 na torze Silverstone podczas mieszanych warunków pogodowych.
Pierwsze przejazdy jednak zdały się zaprzeczyć temu, co widzieliśmy podczas ostatnich weekendów. Sztuka zaliczył dobre okrążenie i przez moment był rekordzistą drugiego sektora. Pod koniec okrążenia przeszkodziła mu jednak Sophia Floersch, która wypadła w zakręcie numer 11 i w powolnym tempie jechała resztę okrążenia zmierzając do pit lane.
Mimo tego Polak po pierwszym przejeździe był na 16. miejscu a tuż za jego plecami pojawił się Wiśnicki, który również zaliczył dosyć udane okrążenie w bolidzie Rodin Motorsport.
W tym momencie na trzech czołowych pozycjach znajdowały się bolidy zespołu AIX Racing, czyli ostatniego zespołu w tabeli konstruktorów co było wielkim zaskoczeniem dla wszystkich zebranych na Hungaroringu. W dalszej części piątkowej sesji ta sytuacja jednak uległa zmianie.
Drugie przejazdy okazały się dla naszych rodzimych juniorów mniej udane. Wiśnicki zdołał poprawić się tylko nieznacznie a Sztuka po poprawie pierwszego sektora natrafił na duże problemy w drugim, co ostatecznie sprawiło, że nie zdołał się poprawić i spadł razem z drugim z Polaków do trzeciej dziesiątki.
Drugą serię przejazdów na rozgrzanym do 56 stopni Celsjusza torze najlepiej wykorzystał Włoch Leonardo Fornaroli. Kierowca zespołu Trident przejechał najszybsze okrażenie w czasie 1.34,173 i był jedynie o 0,001 sekundy szybszy od Noela Leona z Van Amersfoort Racing.
Zawodnicy, którzy wyjechali jako pierwsi na ostatnie przejazdy okazali się wielkimi wygranymi dzisiejszych kwalifikacji. Z pole position do niedzielnego wyścigu głównego wystartuje Laurens van Hoepen z ART Grand Prix przed zespołowym partnerem Nikolą Tsolovem.
Reszta stawki nie zdołała się poprawić ponieważ na torze została wywieszona czerwona flaga. W szybkim prawym zakręcie nr. 11 rozbił się Luke Browning jeżdżący dla zespołu Hitech. Brytyjczyk starał się wejść w zakręt ze zbyt dużą prędkością i stracił panowanie nad bolidem rozbijając się ostatecznie o bandę i kończąc swój udział w kwalifikacjach.
Bardzo słabe wyniki zaliczyli podczas dzisiejszej sesji czasowej liderzy klasyfikacji generalnej z Premy, czyli Gabriele Mini i Arvid Lindblad. Pierwszy z nich wystartuje do obu wyścigów z piętnastej pozycji, a drugi z dwudziestej drugiej.
Jeszcze dalej w tabeli znaleźli się Polacy. Wiśnicki przejechał bardzo dobry pierwszy sektor przed wywieszeniem czerwonej flagi, która uniemożliwiła mu poprawę czasu. Sztuka natomiast nie poprawił się zarówno w pierwszym jak i drugim sektorze, więc z jego strony i tak nie doczekalibyśmy się poprawy wyniku.
Oznacza to, że pierwszy z nich wystartuje do sobotniej i niedzielnej rywalizacji z 24. pozycji, a drugi z nich o trzy pozycje niżej.
Wyniki kwalifikacji F3
1 |
L. Van ART Grand Prix |
24 | 11 | 167.899 | |||
2 |
N. Tsolov ART Grand Prix |
25 | 11 |
+0.233 1’34.168 |
0.233 | 167.483 | |
3 |
L. Fornaroli Trident |
4 | 12 |
+0.238 1’34.173 |
0.005 | 167.474 | |
4 |
N. León Van Amersfoort Racing |
20 | 10 |
+0.239 1’34.174 |
0.001 | 167.472 | |
5 |
S. Ramos Trident |
6 | 12 |
+0.247 1’34.182 |
0.008 | 167.458 | |
6 |
J. Dufek PHM AIX Racing |
28 | 10 |
+0.479 1’34.414 |
0.232 | 167.047 | |
7 |
L. Browning Hitech Pulse-Eight |
14 | 10 |
+0.502 1’34.437 |
0.023 | 167.006 | |
8 |
S. Meguetounif Trident |
5 | 11 |
+0.589 1’34.524 |
0.087 | 166.852 | |
9 |
T. Tramnitz MP Motorsport |
7 | 8 |
+0.596 1’34.531 |
0.007 | 166.840 | |
10 |
C. Mansell ART Grand Prix |
23 | 10 |
+0.647 1’34.582 |
0.051 | 166.750 | |
11 |
C. Voisin Rodin Motorsport |
29 | 10 |
+0.672 1’34.607 |
0.025 | 166.706 | |
12 |
T. Inthraphuvasak PHM AIX Racing |
26 | 9 |
+0.750 1’34.685 |
0.078 | 166.569 | |
13 |
N. Bedrin PHM AIX Racing |
27 | 9 |
+0.762 1’34.697 |
0.012 | 166.548 | |
14 |
D. Beganovic Prema Powerteam |
1 | 10 |
+0.870 1’34.805 |
0.108 | 166.358 | |
15 |
G. Minì Prema Powerteam |
2 | 11 |
+0.937 1’34.872 |
0.067 | 166.240 | |
16 |
O. Goethe Campos Racing |
10 | 10 |
+1.003 1’34.938 |
0.066 | 166.125 | |
17 |
M. Esterson Jenzer Motorsport |
18 | 11 |
+1.107 1’35.042 |
0.104 | 165.943 | |
18 |
J. Loake Rodin Motorsport |
31 | 10 |
+1.126 1’35.061 |
0.019 | 165.910 | |
19 |
C. Wurz Jenzer Motorsport |
17 | 11 |
+1.152 1’35.087 |
0.026 | 165.864 | |
20 |
M. Boya Campos Racing |
12 | 10 |
+1.170 1’35.105 |
0.018 | 165.833 | |
21 |
M. Zagazeta Jenzer Motorsport |
19 | 11 |
+1.175 1’35.110 |
0.005 | 165.824 | |
22 |
A. Lindblad Prema Powerteam |
3 | 10 |
+1.290 1’35.225 |
0.115 | 165.624 | |
23 |
M. Stenshorne Hitech Pulse-Eight |
15 | 10 |
+1.451 1’35.386 |
0.161 | 165.345 | |
24 |
P. Wiśnicki Rodin Motorsport |
30 | 10 |
+1.453 1’35.388 |
0.002 | 165.341 | |
25 |
C. Shields Hitech Pulse-Eight |
16 | 10 |
+1.582 1’35.517 |
0.129 | 165.118 | |
26 |
A. Dunne MP Motorsport |
9 | 7 |
+1.723 1’35.658 |
0.141 | 164.874 | |
27 |
K. Sztuka MP Motorsport |
8 | 7 |
+1.815 1’35.750 |
0.092 | 164.716 | |
28 | S. Flörsch Van Amersfoort Racing | 21 | 9 |
+1.916 1’35.851 |
0.101 | 164.542 | |
29 |
T. Smith Van Amersfoort Racing |
22 | 6 |
+2.558 1’36.493 |
0.642 | 163.448 | |
30 | S. Montoya Campos Racing | 11 | 9 |
+17.090 1’51.025 |
14.532 | 142.054 |
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS