Koleje Mazowieckie kupią nowoczesne pociągi typu Flirt od firmy Stadler, która montuje je w Siedlcach. Tabor będzie kosztować ponad pół miliarda złotych.
O rekordowych zakupach Kolei Mazowieckich pisaliśmy pod koniec czerwca. Największy przewoźnik samorządowy w Polsce informował wtedy o zawarciu kontraktu z firmą Stadler, która za dwa lata dostarczy pierwsze z 50 pociągów zamówionych za 3 mld zł. Unia Europejska przekaże na ten cel ok. 718 mln zł z Krajowego Planu Odbudowy.
Już wtedy urzędnicy mówili, że oferta Stadlera okazała się również najkorzystniejsza w innym przetargu – na 15 pociągów bez lokomotyw, czyli tzw. elektrycznych zespołów trakcyjnych. W środę, 17 lipca Koleje Mazowieckie ogłosiły, że ostatecznie kupią nie 15, lecz aż 25 pięcioczłonowych Flirtów od Stadlera. Przewoźnik od razu skorzystał z opcji rozszerzenia kontraktu, którego wartość wzrośnie do ponad 529 mln zł. Umowa obejmuje aż 18-letni serwis pociągów. Unia Europejska udzieli na ten zakup wsparcia w wysokości 143,6 mln zł.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS