Na potrzeby swojego nadchodzącego projektu F1, Audi zapewniło sobie partnerstwo techniczne z gigantem naftowym i energetycznym BP, który będzie dostarczał w 100% zrównoważone paliwo określone w przepisach na 2026 rok.
BP będzie również dostarczał zespołowi swoją gamę środków smarnych za pośrednictwem swojej marki Castrol. Zabezpieczył także przestrzeń marketingową dla BP, Castrol i marki Aral, która działa w Niemczech.
Koncern dostarczał paliwo Audi w trakcie całego procesu rozwoju nowego układu napędowego V6 turbo-hybrydowego, a także będzie produkować środki, które obejmują oleje i płyny do chłodzenia hybrydowych komponentów samochodu.
Brytyjska marka jest obecnie partnerem Alpine. Połączyła się z zespołem Enstone w 2017 roku po przejęciu dostaw paliwa i środków smarnych od francuskiej marki Total, obecnie TotalEnergies.
– Audi i BP zawsze z powodzeniem współpracowały w sportach motorowych – powiedział dyrektor generalny Audi F1 Andreas Seidl.
– Jesteśmy zachwyceni, że możemy przenieść to wyjątkowe partnerstwo na wyższy poziom, którym jest Formuła 1. Hasło Audi to „Vorsprung durch Technik” [przewaga dzięki technice], a BP i Castrol również dążą do dostarczania najlepszych technologii w dziedzinie paliw i środków smarnych. To idealne połączenie.
– To silny sygnał dla przyszłego fabrycznego zespołu Audi F1, że udało nam się nawiązać to partnerstwo na tak wczesnym etapie. To też potwierdza atrakcyjność projektu Audi w F1.
Paliwo, które BP produkuje dla Audi, będzie musiało pochodzić ze sprawdzonych, zrównoważonych źródeł, ponieważ FIA dąży do tego, aby nowe zrównoważone paliwa oferowały znaczną redukcję emisji gazów cieplarnianych.
Audi działało z marką i produktami Castrol w swojej różnorodnej historii sportów motorowych, ostatnio jako marka dostarczająca środki smarne do samochodów Audi DTM. Z kolei Aral, przejęty przez BP w 2002 roku, dostarczał paliwo wszystkim konkurentom, przed przejściem na samochody GT3.
Co więcej, Castrol był również widoczny na kultowym Audi Quattro Grupy B, które rywalizowało w Rajdowych Mistrzostwach Świata, oraz Audi R18, które trzykrotnie wygrało wyścig 24-godzinny Le Mans.
– Od 2026 roku w Formule 1 będzie silna konkurencja w dziedzinie zrównoważonych paliw – powiedział Adam Baker, dyrektor generalny Audi Formula Racing, firmy nadzorującej rozwój silnika.
– Biorąc pod uwagę wysoki potencjał wydajności, ważne było dla nas rozpoczęcie testów paliwa pod koniec 2022 roku z BP jako naszym partnerem.
– Proces spalania jest bardzo złożony i można go zoptymalizować tylko poprzez rozwój silnika w połączeniu z właściwościami paliwa. Dlatego w Audi Formula Racing, gdzie jesteśmy na zaawansowanym etapie rozwoju jednostki napędowej F1 Audi, intensywnie wykorzystujemy wszystkie trzy jednocylindrowe stanowiska testowe dozwolone przez przepisy FIA do rozwoju paliwa.
– To imponujące, ile różnych wariantów paliwa opracowaliśmy do tej pory, przygotowując się do sezonu wyścigowego 2026. Jestem przekonany, że jesteśmy w doskonałej sytuacji z BP i Castrol – dodał.
Również Castrol ma długą historię w F1, będąc w latach 1992 i 1993 sponsorem tytularnym Lotusa. Następnie, w 1997 roku, po odejściu Elfa jako głównego dostawcy oleju, przeniósł swoją markę do Williamsa, pozostając tam do końca 2005 roku.
BP było uczestnikiem wielu brytyjskich przedsięwzięć F1 w latach 60., często widywanym również na banerach wokół torów, gdy we wczesnych latach siła marketingowa mistrzostw dopiero rosła.
Następnie pojawiało się na samochodach Leyton House, zanim później połączyło się z Jordanem i Larrousse. Marka pozostawała niezauważona w F1, dopóki nie nawiązała współpracy z Alpine, a logo Castrol nie pojawiło się na bocznych ścianach kokpitu A524.
Alpine A524
Autor zdjęcia: Alpine
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS