Hulajnogą do pracy, a rowerem do szkoły? Na Warmii i Mazurach chcą, żeby było to wygodne, ale przede wszystkim bezpiecznie. Koszt programu budowy kilku tys. km tras to blisko 2 mld zł.
Warmia i Mazury chcą stworzyć alternatywną sieć komunikacyjną dla rowerów i pojazdów UTO (urządzenie transportu osobistego, np hulajnoga).
Nie chodzi tu już tylko o trasy turystyczne. Ambitnym planem jest doprowadzenie do sytuacji, kiedy zamiast samochodem, do szkoły, pracy czy do pobliskiego miasta będzie można dojechać rowerem bez potrzeby wjeżdżania na drogę, po której jeżdżą samochody.
Nie tylko drogi dla samochodów
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie już teraz zamawiając przebudowy dróg życzy sobie, żeby obok powstawały asfaltowe drogi rowerowe w najwyższym standardzie.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS