A A+ A++

W czerwcu tego roku Komisja Europejska poinformowała o wynikach dochodzenia w sprawie wprowadzenia tymczasowych ceł na samochody elektryczne produkowane w Chinach. Dodatkowe opłaty mają objąć nie tylko chińskie marki eksportujących swoje auta do Europy, ale także europejskich producentów, którzy wytwarzają swoje samochody w Państwie Środka. Do tego, jak nowe cła wpłyną na ceny samochodów, odnieśli się sami producenci.

12 czerwca 2024 Komisja Europejska poinformowała o wprowadzeniu tymczasowych ceł na samochody elektryczne importowane z Państwa Środka. Decyzja była wynikiem śledztwa, które miało wykazać, czy dopłaty i benefity oferowane przez chiński rząd są bezpośrednio powiązane z próbą zaszkodzenia europejskim producentom samochodów elektrycznych. Ponad wszelką wątpliwość ustalono, że chińskie władze w sposób “nieuczciwy” subsydiowały trafiające na europejski rynek pojazdy.

Dla wybranych marek opłaty zostały ustalone indywidualnie, co w dużej mierze zależało to od wykazania chęci współpracy przy europejskim dochodzeniu. W najgorszej sytuacji znalazły się koncerny, które odmówiły zainteresowania działaniami Komisji Europejskiej. Niektórzy producenci odnieśli się już do kwestii ewentualnych podwyżek. 

Będą cła na samochody elektryczne z Chin. UE podała szczegóły.

MG nie wyklucza podniesienia cen. W przyszłości

W przypadku trzech największych chińskich producentów, którzy eksportują swoje auta do Europy, najbardziej poszkodowanym zdaje się być koncern SAIC. Z powodu odmówienia jakiejkolwiek pomocy przy śledztwie, został on obłożony cłem w wysokości wysokość 38,1 proc. To właśnie do niego należy jedna z najbardziej popularnych chińskich marek w Europie – MG. Jak informuje serwis Automotive News Europie – firma nie wyklucza podniesienia cen na rynku europejskim w przyszłości. Na ten moment jednak marka posiada wystarczającą liczbę wyprodukowanych samochodów i nie planuje zmian w europejskich cennikach. Jednocześnie jednak przedstawiciele MG Motor Europe wyrazili zaniepokojenie działaniami Komisji Europejskiej i ewentualnym wpływem decyzji na konsumentów.

Nio planuje utrzymać ceny swoich samochodów

W podobnym tonie wypowiadają się także przedstawiciele chińskiej marki Nio. Rzecznik prasowy firmy poinformował, że na ten moment przedsiębiorstwo planuje utrzymać ceny swoich samochodów sprzedawanych do Europy. Jak jednak dodał – w późniejszym etapie w wyniku ostatecznego wprowadzenia dopłat, kwestia ta może ulec zmianie.

BYD ma sposób na Unię Europejską? Będzie walczyć o ceny

Walkę o ceny swoich elektrycznych pojazdów w Europie, zapowiedział także chiński koncern BYD. W jego przypadku wysokość narzuconych przez UE dopłat miałaby wynieść 17,4 proc. Według donosów dziennikarzy agencji Bloomberga, powołujących się tureckich urzędników, producent miałby planować budowę gigantycznej fabryki w Turcji. Powód? Turcję łączą z Unią umowy o wolnym handlu, a te zapobiegają m.in. nałożeniu wysokich ceł. Sama inwestycja miałaby z kolei kosztować koncern około miliarda dolarów.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPolicja świętowała w Lubrzy
Następny artykułСтрым з «Tutaka». Даем жару на шалёным беларускім оўпэн-эйры