A A+ A++

Niezależnie od oceny powodów czerwcowego szczytu, tegoroczne wyniki rejestracji należą do jednych z lepszych w historii notowań PZPM, są o ok. 15 proc. gorsze od rekordowych zanotowanych w 2023 roku. 

Przewoźnicy międzynarodowi odmładzają floty, co widoczne jest w danych GITD. Od początku roku do 20 czerwca liczba wypisów (z grubsza odpowiada liczbie samochodów ciężarowych) powiększyła się o 2,4 proc. do 349,3 tys. szt., przy czym liczba pojazdów spełniających normę euro VI wzrosła o 5,4 proc., gdy starszych zmalała o 8, proc. do 70,7 tys. sztuk. 

Dane GITD pokazują także wzrost flot należących do firm średniej wielkości. Przedsiębiorstwa mające od 21 do 50 pojazdów oraz liczące od 101 do 500 samochodów zwiększyły liczebność o (odpowiednio) 5,3 oraz 5,6 proc., czyli w tempie ponad dwa razy większym od całego rynku. 

Czytaj więcej

Granica z Białorusią w cieniu polityki

Największy, blisko 17-procentowy spadek liczebności flot zanotowały firmy mające od 5001 do 1000 samochodów. Zmniejszyła się także liczebność flot w firmach mających 1 i od 2 do 4 samochodów, o (odpowiednio) 1,4 oraz 0,3 proc. i od 1001 do 5000 (o 2,5 proc.). 

Jesień zapowiada się jednak lepiej od pierwszej połowy orku. – Co ważne oraz pocieszające, obserwujemy także wyraźny wzrost zainteresowania klientów pojazdami z dostawą w drugiej połowie roku. Mam nadzieję, że mamy do czynienia z trendem a nie krótkoterminowym epizodem – podkreśla dyrektor DAF.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPiS nie chce płacić za przekręty. “Są przekonani, że dostaną zarzuty”
Następny artykułDuże pieniądze dla rolników. Rząd dostrzega szansę