Zmiany rozpoczęto od przeprojektowania kanałów chłodzenia hamulców, które mają na celu poprawę wydajności odprowadzania ciepła. Wprowadzono też kilka drobnych modyfikacji aerodynamicznych będących częścią pierwszego pakietu ulepszeń od czasu debiutu samochodu w zeszłym sezonie.
Ferdinando Cannizzo, szef Endurance Race Cars, wyjaśnił, że poprawki nie będą miały wpływu na poparwę czasów okrążeń 499P, który wygrał 24-godzinny wyścig Le Mans w zeszłym miesiącu, ale zwiększą wszechstronność i ułatwią adaptację samochodu na torach, na których wydajność hamowania jest bardziej wymagająca i decydująca.
– Pomimo doskonałych osiągów samochodu w sezonie 2023, teraz pojawiły się ograniczenia w chłodzeniu hamulców – powiedział.
– Dlatego zdefiniowaliśmy i opracowaliśmy nową konstrukcję kanału chłodzącego w tunelu aerodynamicznym i na torze, aby zmienić rozkład przepływu i zapewnić większą wydajność.
– Modyfikacja wpłynęła na równowagę 499P, którą przywróciliśmy do pożądanej wartości poprzez dostosowanie innych obszarów samochodu. Konkretnie zmodyfikowaliśmy podwozie, dostosowaliśmy wysokość niektórych „klap Gurneya” i wprowadziliśmy „flick” pod przednimi reflektorami.
– Modernizacja pozwoliła nam utrzymać 499P w oknie wydajności określonym przez przepisy techniczne – dodał.
Jak dotąd Ferrari nie użyło ani jednego z pięciu ulepszeń wydajności w postaci jokerów, które producent może zastosować w całym okresie startów prototypu LMH lub LMDh.
Zespół pod koniec ubiegłego roku rozważał wprowadzenie jednego jokera na 2024 rok, ale przed otwarciem sezonu w Katarze Cannizzo stwierdził, że ważne jest, aby Ferrari najpierw wykorzystało potencjał samochodu podstawowego.
Zwycięstwo Antonio Fuoco, Nicklasa Nielsena i Miguela Moliny w Le Mans pozwoliło im awansować na drugie miejsce w klasyfikacji Hypercar, 9 punktów za kierowcami Penske Porsche Motorsport Andre Lottererem, Kevinem Estre i Laurensem Vanthoorem w 963 LMDh.
James Calado, Alessandro Pier Guidi i Antonio Giovinazzi tracą 51 punktów do załogi PPM i są na szóstym miejscu.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS