Pierwsza w Katowicach velostrada jeszcze nie jest gotowa, ale Metropolia już planuje następną. Ruszyły konsultacje dotyczące trasy rowerowej z Giszowca do Mysłowic.
Cały czas trwają prace na pierwszej w Katowicach velostradzie łączącej Giszowiec z Brynowem. Choć do zakończenia budowy nowej trasy rowerowej pomiędzy ul. Kolistą a ul. Huberta zostało sporo czasu, to wiele osób już porusza się świeżo położonym asfaltem. Na oficjalne otwarcie trzeba poczekać jeszcze kilka miesięcy. Prawdopodobnie nastąpi ono w najmniej rowerowym okresie roku, czyli w grudniu. To pierwsza z zaplanowanych i finansowanych przez Metropolię tras rowerowych, ale cały czas trwa planowanie kolejnych.
Do końca czerwca trwały konsultacje dotyczące budzącego największe zainteresowanie odcinka Katowice-Sosnowiec. Z jego realizacją związane są liczne protesty i kontrowersje. Niedawno zapadł też wyrok w sprawie budowy osiedla na najbardziej optymalnym przebiegu trasy. Ten nie został jeszcze ostatecznie ustalony. Ankiety udostępnione przez metropolię wypełniło około 1000 osób. W większości w konsultacjach w tej formie wzięli udział mieszkańcy Katowic. – Już na pierwszy rzut oka z ankiet wynika, że mieszkańcy chcą tej velostrady i popierają jej budowę. Zgłaszają szereg uwag dotyczących jej dokładnego przebiegu. Szczególnie w tych punktach, gdzie zaproponowany przebieg koliduje z działkami, które są własnością prywatną – mówi Łukasz Zych, rzecznik prasowy Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.
GZM spodziewa się, że mniej kontrowersji będzie budziła kolejna velostrada skierowana do konsultacji. Chodzi o trasę, która będzie kontynuacją budowanej aktualnie velostrady w Katowicach. Od Giszowca ma zostać ona przedłużona w kierunku Mysłowic. Konsultowany odcinek ma długość 4,7 km, z czego 2,8 km jest położone na terenie Katowic, pozostałe 1,9 km znajduje się po stronie Mysłowic.
Konsultowany przebieg velostrady rozpoczyna się na skrzyżowaniu z ul. Kolistą w katowickim Giszowcu i biegnie śladem dawnej kolei piaskowej. Następnie przechodzi pod ul. Szopienicką, łącząc się z istniejącą tam infrastrukturą rowerową. Po tym przecina autostradę A4 istniejącymi wiaduktami kolejowymi, które mają zostać wyremontowane. Dzięki zaplanowanym w tym rejonie łącznikom możliwy będzie dojazd do stawu Bolina i katowickiego Janowa oraz do ul. Ceramicznej na Giszowcu.
Przy styku z ul. Mikołowską w Mysłowicach velostrada schodzi ze śladu dawnej linii kolejowej i wiedzie wzdłuż drogi publicznej, aż do przekroczenia ul. Obrzeżnej Zachodniej. Tutaj rozwiązania projektowe uwzględniają ewentualne plany związane z Drogową Trasą Średnicową Wschód. Dalej velostrada biegnie do ronda im. rtm. Pileckiego, przy wjeździe do centrum Mysłowic.
Ankieta dotycząca koncepcji jest dostępna TUTAJ. Badanie potrwa do 21 lipca. 18 lipca odbędzie się również spotkanie stacjonarne w Metrolabie na rogu ulic Młyńskiej i Pocztowej przy katowickim rynku. Początek spotkania o godzinie 17.00. Wstęp wolny, a rejestracja na spotkanie nie jest konieczna.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS