A A+ A++

Polscy przewoźnicy od dłuższego czasu domagali się ograniczenia konkurencji firm z kapitałem białoruskim i rosyjskim. W marcu 2023 roku GITD wraz z powołanymi instytucjami i służbami przystąpiła do kontroli 66 firm transportowych z kapitałem białoruskim i rosyjskim. Odbyły się one w Białymstoku, Poznaniu, Częstochowie, Białej Podlaskiej, Wrocławiu. 

Kontrole prowadziła Inspekcja Transportu Drogowego, Krajowa Administracja Skarbowa, Straż Graniczna, Państwa Inspekcja Pracy, nadzór budowlany oraz pracownicy ZUS, a także funkcjonariusze CBA. 

Czytaj więcej

Niemal we wszystkich skontrolowanych przez Inspekcję Transportu Drogowego przedsiębiorstwach, stwierdzono naruszenia przepisów ustawy o transporcie drogowym. Kary sięgały 15-30 tys. zł, co wynikało z ustawowego ograniczenia wysokości kar. 

Mniej samochodów na granicy

Gajownik dodaje, że wymiana handlowa Unii z Białorusią staje się coraz mniejsza. – Maleje liczba zamówień ze strony białoruskiej, więc na granicy jest coraz mniej samochodów ciężarowych. Okres wakacyjny także wpływa na mniejszą wymianę handlową – ocenia Gajownik. 

Wjazd na Białoruś jest możliwy przez terminal w Koroszczynie. Lubelski oddział Krajowej Administracji Skarbowej podaje, że 8 lipca po 10.00 czas oczekiwania w Koroszczynie na wjazd do odprawy wynosi 15 godzin. Pod koniec czerwca bywały dni z blisko dwa razy dłuższym czasem oczekiwania, ale w poprzednich latach zdarzały się tygodnie z odprawami na bieżąco. 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułGdzie pojeździć na łyżwach latem w Poznaniu?
Następny artykułMinister sprawiedliwości z wizytą w świdnickim areszcie [FOTO]