Polscy przewoźnicy od dłuższego czasu domagali się ograniczenia konkurencji firm z kapitałem białoruskim i rosyjskim. W marcu 2023 roku GITD wraz z powołanymi instytucjami i służbami przystąpiła do kontroli 66 firm transportowych z kapitałem białoruskim i rosyjskim. Odbyły się one w Białymstoku, Poznaniu, Częstochowie, Białej Podlaskiej, Wrocławiu.
Kontrole prowadziła Inspekcja Transportu Drogowego, Krajowa Administracja Skarbowa, Straż Graniczna, Państwa Inspekcja Pracy, nadzór budowlany oraz pracownicy ZUS, a także funkcjonariusze CBA.
Czytaj więcej
Niemal we wszystkich skontrolowanych przez Inspekcję Transportu Drogowego przedsiębiorstwach, stwierdzono naruszenia przepisów ustawy o transporcie drogowym. Kary sięgały 15-30 tys. zł, co wynikało z ustawowego ograniczenia wysokości kar.
Mniej samochodów na granicy
Gajownik dodaje, że wymiana handlowa Unii z Białorusią staje się coraz mniejsza. – Maleje liczba zamówień ze strony białoruskiej, więc na granicy jest coraz mniej samochodów ciężarowych. Okres wakacyjny także wpływa na mniejszą wymianę handlową – ocenia Gajownik.
Wjazd na Białoruś jest możliwy przez terminal w Koroszczynie. Lubelski oddział Krajowej Administracji Skarbowej podaje, że 8 lipca po 10.00 czas oczekiwania w Koroszczynie na wjazd do odprawy wynosi 15 godzin. Pod koniec czerwca bywały dni z blisko dwa razy dłuższym czasem oczekiwania, ale w poprzednich latach zdarzały się tygodnie z odprawami na bieżąco.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS