A A+ A++

Oficjalne dane producentów dotyczące zasięgu samochodów elektrycznych oraz prędkości ich ładowania, potrafią znacząco odbiegać od realnych możliwości. Na szczęście w oszacowaniu rzeczywistych wartości pomagają testy drogowe przeprowadzane cyklicznie przez niemieckie automobilkluby. Niedawno wyniki kolejnego z nich opublikował ADAC.

Długodystansowe podróże samochodami elektrycznymi to temat, który od dawna budzi sporo emocji. Wśród kierowców panuje bowiem przeświadczenie, że z uwagi na niskie zasięgi oraz konieczność częstego, oraz mozolnego uzupełniania energii, jakiekolwiek dalsze wycieczki takim środkiem transportu zwyczajnie nie mają sensu. Nie jest bowiem tajemnicą, że podawane przez producentów dane – bazujące na pomiarach w cyklu testowym WLTP, odbiegającym od rzeczywistości, bywają mocno zawyżane względem realnie osiąganych wartości. Tymczasem wybierając model elektryczny, kupujący powinni wiedzieć, jakiego zasięgu i czasu ładowania faktycznie mogą się spodziewać.

Najlepsze modele elektryczne na długie podróże

Nad powyższą kwestią postanowili pochylić się specjaliści z niemieckiego automobilklubu ADAC, którzy przygotowali zestawienia modeli mogących pochwalić się najlepszymi wynikami zasięgu i czasu ładowania. W swoim teście eksperci wzięli pod uwagę scenariusz obejmujący podróż z jednym przystankiem na ładowanie, po osiągnięciu 10 proc. naładowania baterii w danym modelu. Samo uzupełnienie energii nie mogło trwać dłużej niż 20 minut. 

Poniższe wyniki pokazują, jak szybko naprawdę ładują się poszczególne samochody elektryczne oraz, które modele dotrą najdalej na jednym 20-minutowym ładowaniu.

ADAC Top 20: Samochody elektryczne na długich trasach

Model Całkowity zasięg z jednym przystankiem ładowania Zasięg przy pełnym akumulatorze (100 – 10 proc.)  Zasięg uzyskany po 20 minutach ładowania
Hyundai Ioniq 6 2WD (77,4 kWh) 931 km 502 km 429 km
Lucid Air Grand Touring AWD 859 km 550 km 309 km
BMW iX xDrive 50 835 km 553 km 282 km
Mercedes EQS 450+  825 km 521 km 304 km
Mercedes EQE SUV 350+  806 km 503 km 303 km
Polestar 2 (82 kWh) 801 km 481 km 320 km
Nio ET5 Touring 100 kWh 792 km 466 km  326 km
Hyundai Ioniq 5 2WD (77 kWh) 786 km 423 km  363 km
Mercedes EQE 350+ 783 km 480 km  303 km
Hyundai Ioniq 6 (77,4 kWh) 4WD 782 km 422 km  360 km
Mercedes EQS 580 782 km 488 km  294 km
BMW i7 xDrive60 780 km  491 km  289 km
Tesla Model X  763 km 476 km  287 km
Volvo XC40  750 km 450 km  300 km
Tesla Model S  743 km 459 km  284 km
BMW i5 eDrive40 743 km 453 km  290 km
Hyundai Ioniq 5 4WD (77 kWh) 730 km 393 km  337 km
BMW i4 iDrive40 (84 kWh) 721 km 444 km  277 km
VW ID.7 Pro 711 km 437 km  274 km
Nio ET5 100 kWh 701 km 481 km  220 km

Pierwsze trzy miejsca to Hyundai, Lucid oraz BMW

Na pierwszym miejscu tabeli uplasował się Hyundai Ioniq 6 z akumulatorem o pojemności 77 kWh i zasięgiem wynoszącym 931 kilometrów. Jak zauważają autorzy raportu, modelem tym można pokonać niemal całe Niemcy – od Kolonii po Alpy – przy zaledwie jednym krótkim postoju na ładowanie. Koreański elektryk zaskakuje efektywnym wykorzystaniem energii oraz sprawnym i szybkim ładowaniem.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOdchudzony Lubaszenko na jednym z festiwali pozuje ze znaną aktorką
Następny artykułNajwiększe marzenie aktora i jego żony nigdy się nie spełniło. Mimo to byli bardzo szczęśliwi