Jeszcze przed startem do niedzielnego wyścigu głównego mieliśmy mnóstwo emocji ze względu na zbliżający się nad tor Silverstone deszcz.
Zdecydowana większość zespołów wybrała przed wyruszeniem na pola startowe opony na mokrą nawierzchnię, podczas gdy Rodin Motorsport wyłamał się z tej tendencji i zaryzykował start na gładkich oponach, czyli przeznaczonych na suchą nawierzchnię.
Podczas okrążenia formującego warunki na torze nadal pozostawały suche co skłoniło wielu kierowców, w tym wczorajszego zwycięzcę Arvida Lindblada, do zjazdu po opony typu slick.
W związku z tym podczas pierwszego okrążenia Polscy kierowcy zyskali bardzo dużo pozycji. Kacper Sztuka awansował na trzynastą pozycję a jadący na slickach Piotr Wiśnicki wyprzedził kilkunastu kierowców i po końcu pierwszego okrążenia był już na siedemnastym miejscu.
W tym momencie na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa, ponieważ Cian Shields zatrzymał się w zakręcie Farm po obrocie swojego bolidu o 180 stopni.
Wydawało się, że taki obrót spraw będzie zbawieniem dla kierowców będących na oponach na mokrą nawierzchnię, ale tak się nie stało, ponieważ zapowiadany wcześniej deszcz nadal nie nadszedł nad tor i kolejni kierowcy zaczęli zjeżdżać po opony na suchą nawierzchnię.
Wyścig został bardzo szybko wznowiony co doprowadziło do ogromnego chaosu na torze, ponieważ jadący z tyłu stawki kierowcy na slickach mieli dużo większą przewagę tempa nad kierowcami pozostałymi przy swoim pierwotnym wyborze ogumienia.
Wyglądało to przez chwilę jak wyścig endurance, podczas którego udział bierze kilka klas samochodów sportowych jadących zupełnie innym tempem.
Wiśnicki, zanim kolejny raz na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa, awansował na siódmą pozycję dzięki podjęciu ryzyka przez jego zespół Rodin zakładając slicki na starcie do wyścigu.
Druga neutralizacja w tym wyścigu pojawiła się po wypadku Sophii Floersch z Dino Beganovicem. Zawodniczka Van Amersfoort Racing na prostej Wellington zjechała w kierowcę Premy, uderzając go w bok bolidu i eliminując siebie samą z niedzielnej rywalizacji.
Kiedy samochód bezpieczeństwa ponownie przewodził stawkę w tym wyścigu, nad tor w końcu nadszedł długo zapowiadany deszcz co spowodowało, że kierowcy na gładkich oponach byli zmuszeni do podjęcia ryzyka – przeczekania trudnych warunków wierząc, że tor szybko wyschnie albo zjechania do mechaników w celu zmiany opon.
Większość z nich pozostało na slickach, co ponownie spowodowało na torze ogromne zamieszanie. Tym razem to zawodnicy na oponach na mokrą nawierzchnię po wznowieniu wyścigu zaczęli masowo wyprzedzać tych, którzy ślizgali się po torze.
Pozwoliło to awansować Sztuce na 11. pozycję, chociaż przez chwilę był nawet w czołowej dziesiątce, podczas gdy drugi z Polaków spadł na sam koniec stawki.
Kierowca MP Motorsport był jednym z kierowców, który był zamieszany w incydent, który wywołał kolejną neutralizację. Bolidem Sztuki podczas walki z Nikitą Bedrinem zarzuciło w zakręcie Stowe, co doprowadziło do straty przyczepności w bolidzie kierowcy AIX Racing i w konsekwencji przecięcie toru w poprzek uderzając przy okazji w Sebastiana Montoyę i Alexa Dunne’a.
Po kolejnym wznowieniu rywalizacji na prowadzeniu był wytrwały Luke Browning, który od startu do mety jechał na oponie na mokrą nawierzchnię.
To jednak ostatecznie okazało się błędem, bo kierowcy na slickach podczas ostatniej fazy wyścigu głównego jechali zdecydowanie lepszym tempem i zdołali awansować na czołowe pozycje.
Browning więc stracił swoje prowadzenie kosztem pięciu kierowców – Voisina, Lindblada, Miniego, Smitha oraz Wiśnickiego, który dostał się do czołowej dziesiątki dzięki wytrwałej jeździe na slickach od startu wyścigu.
Pierwsza trójka walczyła między sobą o zwycięstwo tego szalonego wyścigu. Na czele jechał Voisin z zespołu Rodin, ale brytyjski kierowca otrzymał wcześniej od sędziów 10-sekundową karę za sytuację z początku wyścigu.
W wyniku tego mimo przecięcia mety jako pierwszy, niedzielną rywalizację wygrał jadący za jego plecami Lindblad, który zaliczył podwójne zwycięstwo podczas domowego weekendu na Silverstone. Drugie miejsce przypadło w ręce Gabriele Miniego a po doliczeniu kary podium uzupełnił Voisin.
Wiśnicki zdołał dowieźć do mety bardzo dobrą piątą pozycję co oznaczało, że podczas niedzielnego wyścigu głównego po starcie z 30. pozycji zdołał awansować aż o 25 miejsc do góry.
Polak zdobył podczas dzisiejszej rywalizacji pierwsze punkty w F3. Dziesięć punktów doliczonych do tegorocznej klasyfikacji generalnej oznacza, że Polak awansuje wysoko w tabeli kierowców wyprzedzając m. in. Sztukę, który zdobył podczas wyścigu sprinterskiego na Imoli sześć punktów.
Podczas gdy Polak jechał świetnym tempem na slickach, drugi z naszych rodaków stracił kilka pozycji pod koniec wyścigu i spadł ostatecznie na siedemnastą pozycję.
Wyniki wyścigu głównego F3
1 |
A. Lindblad Prema Powerteam |
3 | 20 | ||||||||
2 |
G. Minì Prema Powerteam |
2 | 20 |
+0.800 0.8 |
0.800 | ||||||
3 |
C. Voisin Rodin Motorsport |
29 | 20 |
+9.200 9.2 |
8.400 | ||||||
4 |
T. Smith Van Amersfoort Racing |
22 | 20 |
+19.500 19.5 |
10.300 | ||||||
5 |
P. Wiśnicki Rodin Motorsport |
30 | 20 |
+42.200 42.2 |
22.700 | ||||||
6 |
O. Goethe Campos Racing |
10 | 20 |
+46.000 46.0 |
3.800 | ||||||
7 |
L. Fornaroli Trident |
4 | 20 |
+1’00.400 1’00.4 |
14.400 | ||||||
8 |
L. Browning Hitech Pulse-Eight |
14 | 20 |
+1’03.200 1’03.2 |
2.800 | ||||||
9 |
N. Bedrin PHM AIX Racing |
27 | 20 |
+1’05.400 1’05.4 |
2.200 | ||||||
10 |
N. León Van Amersfoort Racing |
20 | 20 |
+1’08.100 1’08.1 |
2.700 | ||||||
11 |
L. Van ART Grand Prix |
24 | 20 |
+1’13.000 1’13.0 |
4.900 | ||||||
12 |
S. Meguetounif Trident |
5 | 20 |
+1’13.400 1’13.4 |
0.400 | ||||||
13 |
C. Mansell ART Grand Prix |
23 | 20 |
+1’13.600 1’13.6 |
0.200 | ||||||
14 |
T. Tramnitz MP Motorsport |
7 | 20 |
+1’16.500 1’16.5 |
2.900 | ||||||
15 |
N. Tsolov ART Grand Prix |
25 | 20 |
+1’16.800 1’16.8 |
0.300 | ||||||
16 |
S. Ramos Trident |
6 | 20 |
+1’20.200 1’20.2 |
3.400 | ||||||
17 |
K. Sztuka MP Motorsport |
8 | 20 |
+1’21.400 1’21.4 |
1.200 | ||||||
18 |
M. Esterson Jenzer Motorsport |
18 | 20 |
+1’23.600 1’23.6 |
2.200 | ||||||
19 |
D. Beganovic Prema Powerteam |
1 | 20 |
+1’26.000 1’26.0 |
2.400 | ||||||
20 |
J. Wharton Hitech Pulse-Eight |
15 | 20 |
+1’29.700 1’29.7 |
3.700 | ||||||
21 |
T. Inthraphuvasak PHM AIX Racing |
26 | 20 |
+1’31.700 1’31.7 |
2.000 | ||||||
22 |
M. Zagazeta Jenzer Motorsport |
19 | 20 |
+1’33.900 1’33.9 |
2.200 | ||||||
23 |
M. Boya Campos Racing |
12 | 20 |
+1’36.200 1’36.2 |
2.300 | ||||||
24 |
J. Loake Rodin Motorsport |
31 | 19 | ||||||||
dnf |
C. Wurz Jenzer Motorsport |
17 | 15 | Nie ukończył | |||||||
dnf |
J. Dufek PHM AIX Racing |
28 | 8 | Wypadek | |||||||
dnf | S. Montoya Campos Racing | 11 | 7 | Wypadek | |||||||
dnf |
A. Dunne MP Motorsport |
9 | 7 | Wypadek | |||||||
dnf | S. Flörsch Van Amersfoort Racing | 21 | 3 | Wypadek | |||||||
dnf |
C. Shields Hitech Pulse-Eight |
16 | 18 | Nie ukończył |
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS