Prezes PKP IC chwali także współpracę z Pesą. – Dziękuję kierownictwu Pesy, że dotrzymuje słowa i podnosi niezawodność taboru w naszych barwach. Na 20 Dartów, dostępne jest 18 – wskazuje Malinowski. Dwa pozostałe są po wypadkach i czekają na naprawy.
Przewoźnik zamówił w Newagu 35 hybrydowych zespołów trakcyjnych. Będą jeździć w całej Polsce. Wartość zamówienia przekracza 2,7 mld zł netto, pierwsze mają być dostarczone za 30 miesięcy, ostatnie za 60. – Liczymy, że dostawy mogą zakończyć się nawet nieco szybciej – zaznacza prezes PKP IC Janusz Malinowski. Ocenia, że pociągi trafią do służby w 2-3 tygodnie po dostawie.
Producent wycenił tabor na 1,98 mln zł netto, a 10-letnie utrzymanie taboru na 0,76 mln zł netto. Pociągi będą eksploatowane na liniach niezelektryfikowanych, np. na Podlasiu, Lubelszczyźnie, Podkarpaciu i Dolnym Śląsku. Hybrydowy napęd skróci połączenia o 20-30 minut, ponieważ zniknie potrzeba wymiany lokomotyw w miejscach, gdzie kończy się trakcja elektryczna.
Czytaj więcej
PKP IC rozbudowuje także park wagonowy, spółka wybrała na dostawcę 300 wagonów Fabrykę Pojazdów Szynowych H. Cegielski i zamierza podpisać z wykonawcą umowę jak tylko zdobędzie on gwarancje bankowe.
Współpraca z samorządami
Narodowy przewoźnik rozpoczął także współpracę z samorządami, na początek z Polregio na linii Warszawa- Łódź, przewidywana jest podobna współpraca z Łódzką Koleją Aglomeracyjną. PKP IC liczy na cykliczny rozkład jazdy, który ułatwi zharmonizowanie rozkładów jazdy wszystkich przewoźników.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS