W czerwcu w grupie samochodów ciężarowych o dmc powyżej 3,5 tony największy wzrost rejestracji r/r odnotowała Scania (42 proc. do 710 sztuk, pierwsze miejsce w czerwcowym rankingu), DAF (31 proc. do 660 szt. i drugie miejsce) i MAN (18,3 proc. do 426 szt., czwarte miejsce). Na trzecim miejscu znalazło się Volvo z rejestracją 476 samochodów, o ponad 26 proc. mniej r/r. Mercedes zarejestrował 420 samochodów, co oznacza ponad 15-procentowy spadek.
Kosztowne GSR2
GSR2 to General Safety Regulations, które wymagają wyposażenia samochodów ciężarowych w Moving Off Information System, który wykrywa obiekty znajdujące się tuż przed maską pojazdu, czujniki martwego pola (BSIS), system informacji o cofaniu (REIS), system ostrzegania o przekroczeniu prędkości (ISA), ostrzeganie o zmęczeniu kierowcy (DDAW), przygotowanie do montażu blokady antyalkoholowej.
Czytaj więcej
Ostatnia szansa dla polskiej kolei
Ministerstwa: Finansów oraz Infrastruktury pracują nad nowelizacją ustawy o Funduszu Kolejowym. Bez niej zabraknie pieniędzy na modernizację sieci, a także budowę Kolei Dużych Prędkości.
Wszystkie samochody homologowane po lipcu 2022 roku muszą mieć to wyposażenie. Ponieważ kosztuje ono 2-3 tys. euro, popyt był znikomy i niewiele firm decydowało się na tak bogate wyposażenie.
Komisja Europejska, która narzuciła zmiany uważa, że nowe wyposażenie przyczyni się do zmniejszenia liczby wypadków drogowych. Obowiązuje program „wizja zero”, zakładający wyeliminowanie wypadków drogowych do 2050 roku.
Prace nad GSR zaczęły się w 2009 roku, a będą zakończone w 2029 roku wprowadzeniem nowych norm kabin samochodów ciężarowych. GSR obejmują także (odrębnymi przepisami) aut osobowe i autobusy.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS