Od czasu przejścia na emeryturę, mistrz świata z 2016 roku, skupił się na mobilności elektrycznej i został eko-przedsiębiorcą.
Jego najnowszy projekt w ramach Rosberg’s Philanthropies prowadzony we współpracy z Uniwersytetem Oksfordzkim, Formułą 1 i torem Silverstone, dotyczy ekologicznej równowagi w sportach motorowych.
Podczas tegorocznego wyścigu, który przyciągnie około 470 000 widzów w ciągu czterech dni, nacisk zostanie położony na dwa kluczowe obszary.
Jednym z badanych obszarów będzie przemieszczanie się fanów. Ponieważ większość widzów przyjedzie samochodami, projekt badawczy będzie miał dostęp do danych z kamery ANPR, monitorów jakości powietrza, zdjęć satelitarnych Europejskiej Agencji Kosmicznej i danych z aplikacji biletowej Silverstone. To pomoże przedstawić zalecenia dotyczące zmniejszenia emisji dwutlenku węgla w związku z przyszłymi wydarzeniami.
Drugim tematem będzie bioróżnorodność i wpływ wyścigu na ekosystemy żyjące na terenach zielonych. Wyniki badań zostaną opublikowane pod koniec tego roku.
Rosberg, który wygrał w Silverstone w 2013 roku powiedział Motorsport: – Ze względu na liczbę kibiców, podróże fanów stanowią duży problem w przypadku GP Wielkiej Brytanii. To prawie pół miliona ludzi, a większość z nich przyjeżdża swoimi samochodami, więc zdecydowanie jest to dobry obszar do badań.
– Tor ma idealne położenie ze względu na bliskość Uniwersytetu Oksfordzkiego i doktorantów, których sponsoruję w ramach tego projektu.
– Współpracujemy z Silverstone, ponieważ potrzebujemy dostępu do danych z kamer drogowych i ich monitorów jakości powietrza.
– Potrzebujemy dostępu do otoczenia toru wyścigowego, ponieważ przeprowadzamy testy próbek wskaźnika bioróżnorodności, więc Silverstone bardzo nas wspiera.
Race winner Nico Rosberg, Mercedes AMG
Autor zdjęcia: Steven Tee / Motorsport Images
– Chodzi o połączenie moich dwóch światów: zielonej technologii i zrównoważonego rozwoju sportów motorowych. Wyścigi i F1 zawsze będą moją największą pasją, więc bardzo się cieszę, że wracam na tor wyścigowy z takim projektem.
– Nigdy wcześniej nie zrobiono czegoś takiego w Formule 1. To przełomowe wydarzenie, więc powinno to działać jako studium przypadku dla wyścigów na całym świecie – dodał.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS