Z tarnobrzeskiego magistratu nie uzyskaliśmy jednoznacznej odpowiedzi, czy nowe władze miasta podejmą temat budowy kładki, łączącej ścieżkę rowerową po wale wiślanym z Jeziorem Tarnobrzeskim. Została ona zaproponowana przez poprzednie władze miasta, jako miejski projekt wpisujący się w Blue Valley, nie będący jednak jego częścią. Koszt budowy kładki może wynieść nawet 15 milionów złotych.
Projekt „Blue Valley – Wiślanym Szlakiem” zakłada budowę nowoczesnej trasy rowerowej, biegnącej wzdłuż rzeki Wisły i jej dopływów wraz z dodatkowo towarzyszącą jej infrastrukturą rowerową. Do projektu miasto Tarnobrzeg przystąpiło w charakterze partnera, co oznacza, że musi dać coś od siebie. Tarnobrzeskim wkładem będzie Miejsce Obsługi Rowerzystów.
– Na działce Miasta Tarnobrzega zostanie zlokalizowane Miejsce Obsługi Rowerzystów. Miasto Tarnobrzeg udostępnia działkę w pełni uzbrojoną na wybudowanie infrastruktury wypoczynkowej dla rowerzysty przemieszczającego się ścieżką rowerową, która będzie budowana w ramach projektu – wyjaśnia NW24.pl Monika Konopka, z biura prasowego Podkarpackiego Urzędu Marszałkowskiego.
BEDZIE KŁADKA ŁĄCZĄCA WAŁ WIŚLANY Z JEZIOREM?
W czerwcu ubiegłego roku tarnobrzeski magistrat zaprezentował wizualizację kładki, łączącej wał wiślany z Jeziorem Tarnobrzeskim. Kładka ta była propozycją Miasta Tarnobrzeg, która została zaakceptowana przez lidera projektu – marszałka, jako miejski projekt wpisujący się w Blue Valley. Tyle tylko, że jej budowę sfinansować trzeba będzie z innego źródła.
– Kładka rowerowa łącząca ścieżkę rowerową po wale z Jeziorem Tarnobrzeskim nie może być elementem projektu, ponieważ budowa dróg, mostów oraz kładek nie jest dozwolona w planowanym projekcie Szlaku Wiślanego – tłumaczy M. Konopka.
Zapytaliśmy w tarnobrzeskim magistracie o szacunkowy koszt budowy takiej kładki. Okazuje się, że może on wynieść nawet 15 milionów złotych.
– Szacunkowy koszt kładki będzie wynikał z wielu czynników, m.in. parametrów przyjętych w dokumentacji, lokalizacji, oczekiwań związanych z architekturą obiektu – informuje NW24.pl rzecznik UM Tarnobrzeg, Katarzyna Knap – Sawicka.
– Jak rozbieżne są takie szacowania pokazują orientacyjne wyceny z lat 2021-24: 2021 – ok. 2,5 mln zł, 2022 – ok. 4 – 6 mln zł, 2023-24 – ok. 10 – 15 mln zł – dodaje.
Czy wobec tak wysokich kosztów, nowe władze Tarnobrzega będą chciały zrealizować tą inwestycje? Na to pytanie nie otrzymaliśmy jednoznacznej odpowiedzi.
– Kładka nad Wisłostradą, łącząca drogę rowerową po wale wiślanym z Jeziorem Tarnobrzeskim to koncepcja, która była przedmiotem rozmów związanych z opracowaniem dokumentacji do ponadregionalnego projektu pod roboczą nazwą „Blue Valey – Wiślanym Szlakiem”. Projekt ten jest nadal w fazie przygotowywania dokumentacji i na dzień dzisiejszy nie ma ostatecznej decyzji o przebiegu trasy i jej komponentach. Ubieganie się o dofinansowanie do kładki uwarunkowane jest m.in. zakończeniem opracowania dokumentacji i przyjętymi w niej założeniami oraz innymi czynnikami, niekoniecznie związanymi bezpośrednio z tym projektem – dodaje rzecznik Knap-Sawicka.
********************************************
„Blue Valley – Wiślanym Szlakiem” to wspólna inicjatywa województwa lubelskiego, podkarpackiego, świętokrzyskiego i mazowieckiego, której celem jest utworzenie trasy rowerowej i kajakowej, a także infrastruktury przydatnej dla osób podróżujących kamperem. Nowoczesny szlak turystyczny miałby przebiegać wzdłuż Wisły i obejmować teren tych czterech regionów. O pieniądze na realizację tej inicjatywy partnerzy będą zabiegać w ramach Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021-2027. Liderem w projekcie jest Województwo Podkarpackie.
Jak wyjaśnia NW24.pl M. Konopka, z biura prasowego Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego: ” Województwa (podkarpackie, lubelskie, świętokrzyskie i mazowieckie regionalne) w chwili obecnej pracują nad opracowaniem dokumentacji niezbędnej do złożenia wniosku o dofinansowanie”.
foto: wizualizacja kładki
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS