Włoski producent wystawia obecnie osiem motocykli w stawce MotoGP, z czego cztery mają najnowszą specyfikację fabryczną, a pozostałe maszyny mają specyfikację z zeszłego roku.
Tak było również w 2023 roku, podczas gdy rok wcześniej Ducati wystawiło pięć fabrycznych motocykli w swojej stajni liczącej osiem maszyn.
Jednak po podpisaniu przez Pramac umowy o zostaniu satelitarnym zespołem Yamahy w przyszłym roku, Ducati ograniczy się do sześciu motocykli w sezonie 2025, z czego trzy to będą fabryczne GP25.
– Chcemy wystawić trzy oficjalne motocykle i trzy motocykle z poprzedniego roku — powiedział Dall’Igna.
– Myślę, że to najlepszy wybór i to jest nasz cel. Nie jesteśmy jeszcze gotowi, aby składać jakiekolwiek oświadczenia, ale wkrótce się pojawią.
Uważa się, że zespół wyścigowy VR46 Valentino Rossiego otrzyma fabryczne wsparcie Ducati, z którego Pramac rezygnuje w 2025 roku, a gwiazda Moto2 Fermin Aldeguer – który ma kontrakt bezpośrednio z Ducati – jest powiązany z miejscem w zespole.
– Skończy w jednym z dwóch zespołów satelickich – powiedział Dall’Igna w tej sprawie. Wkrótce dowiecie się wszystkiego.
Dall’Igna podkreślił również, że Ducati chce zatrzymać w 2025 roku byłego zwycięzcę Grand Prix, Fabio Di Giannantonio.
VR46 zaoferowało Di Giannantonio pomoc po tym, jak Marc Marquez zajął jego miejsce w Gresini.
Obecnie zajmuje ósme miejsce w klasyfikacji generalnej po zajęciu czwartego miejsca w GP Holandii i ma 45 punktów przewagi nad kolegą z zespołu VR46, Marco Bezzecchim, który w 2025 roku będzie jeździł dla Aprilii.
– Diggia jest świetnym kierowcą, wygrał z Ducati i ma świetny sezon — powiedział Dall’Igna.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS