Martinius Stenshorne startujący z pierwszego pola nie zdołał utrzymać prowadzenia. Norweski kierowca z zespołu Hitech zaliczył gorszy start niż startujący za jego plecami Christian Mansell z ART Grand Prix i już na dojeździe do pierwszego zakrętu stracił pierwsze miejsce.
Zdobywca pole position próbował odgryźć się Australijczykowi w trzecim zakręcie, ale ten twardo bronił się po wewnętrznej i utrzymał wywalczoną przez siebie pozycję lidera. W międzyczasie między walczących kierowców zdołał się wcisnąć Nikola Tsolov.
W dalszej części stawki działo się jeszcze więcej. Małe zamieszanie w środku stawki wprowadził Dino Beganovic. Szwedzki kierowca na wyjściu z pierwszego zakrętu stracił trakcję i zaliczył obrót przez co spadł na odległą 25. pozycję.
Nieszczęśliwy incydent zakończył wyścig sprinterski Kacpra Sztuki z MP Motorsport. Polak udanie ruszył z miejsc startowych i na dohamowaniu do pierwszego zakrętu walczył ze startującymi przed sobą kierowcami.
Atak od zewnętrznej na Charliego Wurza był optymistyczny, ale kierowca MP Motorsport dał mu wystarczająco dużo miejsca do tego, aby ten w komfortowy sposób przejechał zakręt. Austriacki kierowca odbił się od jednego z kierowców Rodin Motorsport i uderzył w Sztukę jednocześnie kończąc jego wyścig po uszkodzeniu w bolidzie Polaka tylnego zawieszenia.
Dzięki zamieszaniu na starcie kilka pozycji zyskał Piotr Wiśnicki, który ruszał do dzisiejszego sprintu z ostatniej pozycji.
Walka o wygraną weszła w decydującą fazę podczas 16. okrążenia. Mansell, który został wyprzedzony na siódmym okrążeniu przez Tsolova, odzyskał prowadzenie w wyścigu po intensywnej walce w pierwszym sektorze.
Na kolejnym okrążeniu Bułgarski kierowca odgryzł się na swoim koledze zespołowym i na wyjściu z czwartego zakrętu wyprzedził Australijczyka, który popełnił błąd, razem ze startującym z pole position Stenshorne.
Kilkanaście sekund później na tor został wypuszczony samochód bezpieczeństwa po potężnym wypadku Sebastiana Montoyi na końcu prostej między trzecim a czwartym zakrętem.
Kolumbijczyk podczas kilku wcześniejszych okrążeń walczył agresywnie z jadącym na czwartej pozycji Alexem Dunnem.
Kierowca zespołu Campos Racing jechał z otwartym systemem DRS za Irlandczykiem i po zjeździe do zewnętrznej części zakrętu podbiło jego samochód na tarce i następnie wystrzeliło na przeciwległą bandę. Bolid Montoyi ostatecznie zatrzymał się na środku toru co wymusiło neutralizację pod koniec wyścigu.
Samochód bezpieczeństwa zjechał na okrążenie przed końcem, ale nie zmieniło to wyników w czołówce.
Zwycięzcą sobotniego sprintu został Tsolov, a za jego plecami dojechali Stenshorne oraz zespołowy partner z ART Mansell.
Tylko jeden kierowca z czołowej trójki tabeli mistrzostw F3 zdołał zapunktować podczas sprintu w Austrii co oznacza, że walka o tytuł podczas dzisiejszych zmagań nie była zbyt intensywna.
Jedyny polski kierowca na mecie, czyli Wiśnicki, zakończył sobotnie zmagania na torze Red Bull Ring na 23. pozycji.
Wyniki sprintu F3
1 |
N. Tsolov ART Grand Prix |
25 | 21 | ||||||||
2 |
M. Stenshorne Hitech Pulse-Eight |
15 | 21 |
+0.600 0.6 |
0.600 | ||||||
3 |
C. Mansell ART Grand Prix |
23 | 21 |
+1.200 1.2 |
0.600 | ||||||
4 |
A. Dunne MP Motorsport |
9 | 21 |
+1.600 1.6 |
0.400 | ||||||
5 |
L. Van ART Grand Prix |
24 | 21 |
+3.100 3.1 |
1.500 | ||||||
6 |
G. Minì Prema Powerteam |
2 | 21 |
+3.400 3.4 |
0.300 | ||||||
7 |
O. Goethe Campos Racing |
10 | 21 |
+3.700 3.7 |
0.300 | ||||||
8 |
T. Tramnitz MP Motorsport |
7 | 21 |
+4.000 4.0 |
0.300 | ||||||
9 |
N. León Van Amersfoort Racing |
20 | 21 |
+4.400 4.4 |
0.400 | ||||||
10 |
S. Meguetounif Trident |
5 | 21 |
+4.800 4.8 |
0.400 | ||||||
11 |
L. Browning Hitech Pulse-Eight |
14 | 21 |
+5.200 5.2 |
0.400 | ||||||
12 |
L. Fornaroli Trident |
4 | 21 |
+6.100 6.1 |
0.900 | ||||||
13 |
N. Bedrin PHM AIX Racing |
27 | 21 |
+7.000 7.0 |
0.900 | ||||||
14 |
C. Voisin Rodin Motorsport |
29 | 21 |
+7.600 7.6 |
0.600 | ||||||
15 |
D. Beganovic Prema Powerteam |
1 | 21 |
+7.600 7.6 |
0.000 | ||||||
16 |
C. Shields Hitech Pulse-Eight |
16 | 21 |
+8.300 8.3 |
0.700 | ||||||
17 |
M. Zagazeta Jenzer Motorsport |
19 | 21 |
+8.600 8.6 |
0.300 | ||||||
18 |
M. Esterson Jenzer Motorsport |
18 | 21 |
+8.700 8.7 |
0.100 | ||||||
19 |
J. Loake Rodin Motorsport |
31 | 21 |
+9.100 9.1 |
0.400 | ||||||
20 |
C. Wurz Jenzer Motorsport |
17 | 21 |
+9.500 9.5 |
0.400 | ||||||
21 |
T. Smith Van Amersfoort Racing |
22 | 21 |
+9.800 9.8 |
0.300 | ||||||
22 |
M. Boya Campos Racing |
12 | 21 |
+10.700 10.7 |
0.900 | ||||||
23 |
P. Wiśnicki Rodin Motorsport |
30 | 21 |
+10.900 10.9 |
0.200 | ||||||
24 |
S. Ramos Trident |
6 | 21 |
+11.000 11.0 |
0.100 | ||||||
25 |
J. Dufek PHM AIX Racing |
28 | 21 |
+11.300 11.3 |
0.300 | ||||||
26 | S. Flörsch Van Amersfoort Racing | 21 | 21 |
+11.700 11.7 |
0.400 | ||||||
27 |
T. Inthraphuvasak PHM AIX Racing |
26 | 21 |
+20.600 20.6 |
8.900 | ||||||
dnf |
A. Lindblad Prema Powerteam |
3 | 17 | Nie ukończył | |||||||
dnf | S. Montoya Campos Racing | 11 | 16 | Nie ukończył | |||||||
dnf |
K. Sztuka MP Motorsport |
8 | 20 | Nie ukończył |
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS