A A+ A++

Dobry start w czołówce wyścigu zaliczyli dwaj kierowcy Tridenta, czyli Santiago Ramos i Sami Meguetounif, którzy utrzymali swoje pozycje startowe i skutecznie zablokowali reszcie stawki możliwość ataku.

Najgorszy start w czołówce zaliczył Luke Browning z zespołu Hitech, który stracił trakcję w swoich tylnych kołach podczas ruszania z pól startowych. Brytyjczyk startujący z 9. miejsca stracił aż 7 pozycji na pierwszym okrążeniu.

Przewrotne pierwsze okrążenie zaliczył natomiast Kacper Sztuka z zespołu MP Motorsport startujący z 26. pozycji. Polski kierowca zaliczył dobry start z pól startowych i zdołał przebić się o trzy pozycje do góry, natomiast w trzecim sektorze Polak stracił kilka pozycji i spadł ostatecznie na 28. miejsce.

Na trzecim okrążeniu doszło do nieszczęśliwego w skutkach wypadku dla zespołu Trident. Francuski kierowca jadący na drugiej pozycji zdecydował się zaatakować prowadzącego Meksykanina na dohamowaniu w pierwszym zakręcie.

Meguetounif zrobił to jednak niefortunnie, przestrzeliwując punkt hamowania i uderzając z impetem w tył bolidu swojego zespołowego partnera.

W wyniku incydentu Francuz zakończył wyścig a Meksykanin spadł na sam koniec stawki bez większych szans na zdobycie punktów podczas dzisiejszego sprintu.

Ramos wyraził swoje niezadowolenie w komunikacie radiowym do swojego inżyniera wyścigowego, w którym wskazał, że dobrze by było, jakby Meguetounif zaczął używać swojego mózgu podczas jazdy.

Kolizja między Meguetounifem a Ramosem (Trident)

Na kolizję nie mogli jednak narzekać hiszpańscy kibice, ponieważ zamieszanie wykorzystał jadący na trzeciej pozycji Mari Boya z zespołu Campos Racing.

Uprzątnięcie stojących na torze bolidów zajęło chwilę organizatorom a ściganie zostało wznowione dopiero na ósmym okrążeniu.

Wyścig po restarcie stał się jednym wielkim pociągiem DRS, w którym kierowcy jechali niemal bez zmiany pozycji do samej mety.

Na szesnastym okrążeniu swoją szansę poczuł jadący na drugim miejscu Alex Dunne, który próbował zaatakować w pierwszym zakręcie prowadzącego Boyę. Irlandczyk próbował zmylić Hiszpana zamarkowaniem ataku od zewnętrznej i ostatecznie zjeżdżając do wewnętrznej, ale kierowca Camposa wytrzymał tą próbę nerwów i utrzymał prowadzenie.

Dwa okrążenia doszło do dużego zamieszania między zakrętami numer 4 i 5, które ostatecznie zakończyło sobotni wyścig na torze w Barcelonie. Walczący o jedenastą pozycję Sebastian Montoya i Gabriele Mini zderzyli się na dohamowaniu do piątego zakrętu i wypadli w żwir.

Francuski kierowca wpuścił obok siebie Kolumbijczyka w 4. zakręcie i próbował uratować swoją sytuację zjeżdżając do prawej strony, próbując zmusić Montoyę do odpuszczenia w walce. Tak się jednak nie stało.

Po tym incydencie na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa, który doprowadził kierowców F3 do mety sobotniego sprintu.

Wyścig na domowym torze wygrał prowadzący od trzeciego okrążenia Boya, a obok niego na podium stanęli Dunne i Oliver Goethe.

Polscy kierowcy niestety zamknęli stawkę F3, dojeżdżając do mety na dwóch ostatnich pozycjach. Ostatecznie z powodu 10 sekundowej kary otrzymanej przez Tasanapola Inthraphuvasaka Sztuka i Wiśnicki zakończyli wyścig odpowiednio na 23. i 24. pozycji.

Wyniki sprintu F3

1

M. Boya Campos Racing

12 21            
2

A. Dunne MP Motorsport

9 21

+0.400

0.4

0.400          
3

O. Goethe Campos Racing

10 21

+0.800

0.8

0.400          
4

M. Stenshorne Hitech Pulse-Eight

15 21

+1.000

1.0

0.200          
5

L. Van ART Grand Prix

24 21

+1.200

1.2

0.200          
6

N. León Van Amersfoort Racing

20 21

+1.700

1.7

0.500          
7

L. Fornaroli Trident

4 21

+1.800

1.8

0.100          
8

D. Beganovic Prema Powerteam

1 21

+2.100

2.1

0.300          
9

A. Lindblad Prema Powerteam

3 21

+2.600

2.6

0.500          
10

T. Tramnitz MP Motorsport

7 21

+2.900

2.9

0.300          
11

C. Mansell ART Grand Prix

23 21

+3.100

3.1

0.200          
12

L. Browning Hitech Pulse-Eight

14 21

+3.300

3.3

0.200          
13

N. Tsolov ART Grand Prix

25 21

+3.900

3.9

0.600          
14

C. Shields Hitech Pulse-Eight

16 21

+4.200

4.2

0.300          
15

J. Loake Rodin Motorsport

31 21

+4.600

4.6

0.400          
16

C. Wurz Jenzer Motorsport

17 21

+4.900

4.9

0.300          
17

J. Dufek PHM AIX Racing

28 21

+5.200

5.2

0.300          
18

T. Smith Van Amersfoort Racing

22 21

+5.700

5.7

0.500          
19

M. Zagazeta Jenzer Motorsport

19 21

+6.900

6.9

1.200          
20 Germany S. Flörsch Van Amersfoort Racing 21 21

+7.100

7.1

0.200          
21

S. Ramos Trident

6 21

+7.300

7.3

0.200          
22

M. Esterson Jenzer Motorsport

18 21

+7.800

7.8

0.500          
23

K. Sztuka MP Motorsport

8 21

+8.500

8.5

0.700          
24

P. Wiśnicki Rodin Motorsport

30 21

+8.700

8.7

0.200          
25

T. Inthraphuvasak PHM AIX Racing

26 21

+16.500

16.5

7.800          
dnf

G. Minì Prema Powerteam

2 17         Wypadek  
dnf Colombia S. Montoya Campos Racing 11 17         Wypadek  
dnf

S. Meguetounif Trident

5 2         Wypadek  
dnf

C. Voisin Rodin Motorsport

29 2         Wypadek  
dnf

N. Bedrin PHM AIX Racing

27 2         Wypadek  
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPrzybywajcie będzie pełna moc – Mateusz Nosek organizator Gali Prime Boxing Night Pełna Moc [WIDEO]
Następny artykułNegatywne przywództwo