Dobry start w czołówce wyścigu zaliczyli dwaj kierowcy Tridenta, czyli Santiago Ramos i Sami Meguetounif, którzy utrzymali swoje pozycje startowe i skutecznie zablokowali reszcie stawki możliwość ataku.
Najgorszy start w czołówce zaliczył Luke Browning z zespołu Hitech, który stracił trakcję w swoich tylnych kołach podczas ruszania z pól startowych. Brytyjczyk startujący z 9. miejsca stracił aż 7 pozycji na pierwszym okrążeniu.
Przewrotne pierwsze okrążenie zaliczył natomiast Kacper Sztuka z zespołu MP Motorsport startujący z 26. pozycji. Polski kierowca zaliczył dobry start z pól startowych i zdołał przebić się o trzy pozycje do góry, natomiast w trzecim sektorze Polak stracił kilka pozycji i spadł ostatecznie na 28. miejsce.
Na trzecim okrążeniu doszło do nieszczęśliwego w skutkach wypadku dla zespołu Trident. Francuski kierowca jadący na drugiej pozycji zdecydował się zaatakować prowadzącego Meksykanina na dohamowaniu w pierwszym zakręcie.
Meguetounif zrobił to jednak niefortunnie, przestrzeliwując punkt hamowania i uderzając z impetem w tył bolidu swojego zespołowego partnera.
W wyniku incydentu Francuz zakończył wyścig a Meksykanin spadł na sam koniec stawki bez większych szans na zdobycie punktów podczas dzisiejszego sprintu.
Ramos wyraził swoje niezadowolenie w komunikacie radiowym do swojego inżyniera wyścigowego, w którym wskazał, że dobrze by było, jakby Meguetounif zaczął używać swojego mózgu podczas jazdy.
Kolizja między Meguetounifem a Ramosem (Trident)
Na kolizję nie mogli jednak narzekać hiszpańscy kibice, ponieważ zamieszanie wykorzystał jadący na trzeciej pozycji Mari Boya z zespołu Campos Racing.
Uprzątnięcie stojących na torze bolidów zajęło chwilę organizatorom a ściganie zostało wznowione dopiero na ósmym okrążeniu.
Wyścig po restarcie stał się jednym wielkim pociągiem DRS, w którym kierowcy jechali niemal bez zmiany pozycji do samej mety.
Na szesnastym okrążeniu swoją szansę poczuł jadący na drugim miejscu Alex Dunne, który próbował zaatakować w pierwszym zakręcie prowadzącego Boyę. Irlandczyk próbował zmylić Hiszpana zamarkowaniem ataku od zewnętrznej i ostatecznie zjeżdżając do wewnętrznej, ale kierowca Camposa wytrzymał tą próbę nerwów i utrzymał prowadzenie.
Dwa okrążenia doszło do dużego zamieszania między zakrętami numer 4 i 5, które ostatecznie zakończyło sobotni wyścig na torze w Barcelonie. Walczący o jedenastą pozycję Sebastian Montoya i Gabriele Mini zderzyli się na dohamowaniu do piątego zakrętu i wypadli w żwir.
Francuski kierowca wpuścił obok siebie Kolumbijczyka w 4. zakręcie i próbował uratować swoją sytuację zjeżdżając do prawej strony, próbując zmusić Montoyę do odpuszczenia w walce. Tak się jednak nie stało.
Po tym incydencie na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa, który doprowadził kierowców F3 do mety sobotniego sprintu.
Wyścig na domowym torze wygrał prowadzący od trzeciego okrążenia Boya, a obok niego na podium stanęli Dunne i Oliver Goethe.
Polscy kierowcy niestety zamknęli stawkę F3, dojeżdżając do mety na dwóch ostatnich pozycjach. Ostatecznie z powodu 10 sekundowej kary otrzymanej przez Tasanapola Inthraphuvasaka Sztuka i Wiśnicki zakończyli wyścig odpowiednio na 23. i 24. pozycji.
Wyniki sprintu F3
1 |
M. Boya Campos Racing |
12 | 21 | ||||||||
2 |
A. Dunne MP Motorsport |
9 | 21 |
+0.400 0.4 |
0.400 | ||||||
3 |
O. Goethe Campos Racing |
10 | 21 |
+0.800 0.8 |
0.400 | ||||||
4 |
M. Stenshorne Hitech Pulse-Eight |
15 | 21 |
+1.000 1.0 |
0.200 | ||||||
5 |
L. Van ART Grand Prix |
24 | 21 |
+1.200 1.2 |
0.200 | ||||||
6 |
N. León Van Amersfoort Racing |
20 | 21 |
+1.700 1.7 |
0.500 | ||||||
7 |
L. Fornaroli Trident |
4 | 21 |
+1.800 1.8 |
0.100 | ||||||
8 |
D. Beganovic Prema Powerteam |
1 | 21 |
+2.100 2.1 |
0.300 | ||||||
9 |
A. Lindblad Prema Powerteam |
3 | 21 |
+2.600 2.6 |
0.500 | ||||||
10 |
T. Tramnitz MP Motorsport |
7 | 21 |
+2.900 2.9 |
0.300 | ||||||
11 |
C. Mansell ART Grand Prix |
23 | 21 |
+3.100 3.1 |
0.200 | ||||||
12 |
L. Browning Hitech Pulse-Eight |
14 | 21 |
+3.300 3.3 |
0.200 | ||||||
13 |
N. Tsolov ART Grand Prix |
25 | 21 |
+3.900 3.9 |
0.600 | ||||||
14 |
C. Shields Hitech Pulse-Eight |
16 | 21 |
+4.200 4.2 |
0.300 | ||||||
15 |
J. Loake Rodin Motorsport |
31 | 21 |
+4.600 4.6 |
0.400 | ||||||
16 |
C. Wurz Jenzer Motorsport |
17 | 21 |
+4.900 4.9 |
0.300 | ||||||
17 |
J. Dufek PHM AIX Racing |
28 | 21 |
+5.200 5.2 |
0.300 | ||||||
18 |
T. Smith Van Amersfoort Racing |
22 | 21 |
+5.700 5.7 |
0.500 | ||||||
19 |
M. Zagazeta Jenzer Motorsport |
19 | 21 |
+6.900 6.9 |
1.200 | ||||||
20 | S. Flörsch Van Amersfoort Racing | 21 | 21 |
+7.100 7.1 |
0.200 | ||||||
21 |
S. Ramos Trident |
6 | 21 |
+7.300 7.3 |
0.200 | ||||||
22 |
M. Esterson Jenzer Motorsport |
18 | 21 |
+7.800 7.8 |
0.500 | ||||||
23 |
K. Sztuka MP Motorsport |
8 | 21 |
+8.500 8.5 |
0.700 | ||||||
24 |
P. Wiśnicki Rodin Motorsport |
30 | 21 |
+8.700 8.7 |
0.200 | ||||||
25 |
T. Inthraphuvasak PHM AIX Racing |
26 | 21 |
+16.500 16.5 |
7.800 | ||||||
dnf |
G. Minì Prema Powerteam |
2 | 17 | Wypadek | |||||||
dnf | S. Montoya Campos Racing | 11 | 17 | Wypadek | |||||||
dnf |
S. Meguetounif Trident |
5 | 2 | Wypadek | |||||||
dnf |
C. Voisin Rodin Motorsport |
29 | 2 | Wypadek | |||||||
dnf |
N. Bedrin PHM AIX Racing |
27 | 2 | Wypadek |
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS