Najnowsze zdjęcia (z 18 czerwca 2024) prac wykonywanych na terenie miasta w związku z modernizacją linii kolejowej Nowy Sącz – Chabówka. Roboty prowadzone są w ramach przebudowy torów i trakcji a także infrastruktury drogowej. Możemy zobaczyć stan zaawansowania robót w rejonie ul. Kolejowej, Asnyka, Węgierskiej, Mickiewicza, Kościuszki, budowy mostu na Dunajcu oraz ul. Krakowskiej. Fot. Piotr Hamarnik/PKP-PLK
Roboty w Nowym Sączu (za 960 mln zł brutto) związane są z modernizacją linii kolejowej nr 104 na tzw. odcinku E. To 16-km odcinek między naszym miastem a bocznicą w Klęczanach. Prace trwają także na odcinkach: A1 Chabówka – Rabka Zaryte (koszt 455 mln zł brutto), A2 Rabka Zaryte – Mszana Dolna (430 mln zł) oraz D Limanowa- bocznica Klęczany (2,4 mld zł brutto).
Czytaj też: Przebudowa linii 104: będą nowe wiadukty ale kierowcy w Sączu stracą kilka skrótów
Modernizacja linii nr 104 jest częścią większego przedsięwzięcia zarządcy infrastruktury kolejowej o nazwie Podłęże – Piekiełko. Inwestycja PKP PLK SA, oprócz modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy Chabówka – Nowy Sącz, obejmuje budowę 58 km nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Według najnowszych zapowiedzi, w III kwartale 2024 roku PKP PLK ogłoszą przetarg dla odcinka Szczyrzyc – Tymbark. Natomiast w IV kwartale br. zarządca infrastruktury planuje przetargi dotyczące budowy odcinka Podłęże – Gdów oraz odcinka Podłęże Balachówka – Podłęże.
(JO)
Reklama
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS