W przerwie od ścigania w F3 pomiędzy Grand Prix Monako a obecnie trwającym weekendem w Barcelonie polscy kibice otrzymali złe informacje płynące z zespołu juniorskiego Red Bulla.
Kacper Sztuka, który został na początku tego roku ogłoszony kierowcą MP Motrosport w F3, jednocześnie przyjął współpracę od juniorskiego programu Red Bulla, którego główną postacią jest Helmut Marko.
Doradca ds. sportów motorowych w Red Bullu nie był jednak zadowolony z wyników, jakie dowoził na początku sezonu Sztuka i zdecydował się zerwać z polskim juniorem umowę po zaledwie czterech weekendach wyścigowych.
Zespół MP Motorsport oraz Sztuka kontynuują swoją współpracę zapowiadając, że Polak ma miejsce w zespole F3 do końca trwającego sezonu. Szefostwo holenderskiego zespołu twierdzi, że jest zadowolone z wyników oraz postępu Polaka podczas tego sezonu.
Ciężko jednoznacznie ocenić występ Polaka podczas piątkowego poranka, ponieważ jedyne szybkie okrążenie, które zdołał wykręcić, zostało przez sędziów usunięte z powodu przekroczenia limitów toru.
Kierowca MP Motorsport podczas kolejnego z szybkich okrążeń przeżył chwile grozy. Sztuce uciekł tył bolidu w ostatnim szybkim zakręcie prowadzącym na prostą start-meta, przez co wypadł szeroko w żwir niemal rozbijając swój pomarańczowy bolid. Oznacza to, że prawdziwe tempo naszego rodaka poznamy dopiero podczas dzisiejszych kwalifikacji.
Kilka minut później trening w bandzie zakończył faworyt hiszpańskich kibiców Mari Boya, w którego bolidzie doszło do awarii hamulców i pojechał w pierwszym zakręcie na wprost. Na całe szczęście kierowcy zespołu Campos Racing nic się nie stało.
W wyniku tego incydentu dyrektor wyścigu wywiesił na torze czerwoną flagę. Ze względu na to, że do końca treningu pozostały jedynie 4 minuty zdecydował się również nie wznawiać już sesji.
Najszybszym kierowcą na torze okazał się Martinius Stenshorne, który wykręcił najszybszy czas treningu na chwilę przed zatrzymaniem sesji. Za jego plecami w tabeli czasów umiejscowili się Oliver Goethe oraz Gabriele Mini, czyli aktualny lider mistrzostw. Ocena prędkości kierowców i zespołów jest trudna , ponieważ żaden z nich nie zdołał przejechać decydujących okrążeń podczas poranka ze względu na czerwoną flagę wywołaną awarią w bolidzie Boyi.
Drugi z Polaków jeżdżących w stawce F3, czyli Piotr Wiśnicki, zajął w treningu 20. miejsce, będąc szybszym między innymi od Dino Beganovica oraz Nikoli Tsolova.
Wyniki treningu F3
1 |
M. Stenshorne Hitech Pulse-Eight |
15 | 5 | 188.771 | |||
2 |
O. Goethe Campos Racing |
10 | 6 |
+0.036 1’28.810 |
0.036 | 188.694 | |
3 |
G. Minì Prema Powerteam |
2 | 6 |
+0.073 1’28.847 |
0.037 | 188.616 | |
4 |
L. Browning Hitech Pulse-Eight |
14 | 5 |
+0.202 1’28.976 |
0.129 | 188.342 | |
5 | S. Montoya Campos Racing | 11 | 7 |
+0.214 1’28.988 |
0.012 | 188.317 | |
6 |
S. Meguetounif Trident |
5 | 6 |
+0.336 1’29.110 |
0.122 | 188.059 | |
7 |
S. Ramos Trident |
6 | 5 |
+0.345 1’29.119 |
0.009 | 188.040 | |
8 |
C. Shields Hitech Pulse-Eight |
16 | 5 |
+0.440 1’29.214 |
0.095 | 187.840 | |
9 |
A. Dunne MP Motorsport |
9 | 7 |
+0.500 1’29.274 |
0.060 | 187.714 | |
10 |
L. Fornaroli Trident |
4 | 6 |
+0.503 1’29.277 |
0.003 | 187.707 | |
11 |
N. León Van Amersfoort Racing |
20 | 7 |
+0.676 1’29.450 |
0.173 | 187.344 | |
12 |
T. Tramnitz MP Motorsport |
7 | 7 |
+0.713 1’29.487 |
0.037 | 187.267 | |
13 |
M. Esterson Jenzer Motorsport |
18 | 7 |
+0.819 1’29.593 |
0.106 | 187.045 | |
14 |
C. Wurz Jenzer Motorsport |
17 | 7 |
+0.908 1’29.682 |
0.089 | 186.860 | |
15 |
J. Dufek PHM AIX Racing |
28 | 7 |
+0.924 1’29.698 |
0.016 | 186.826 | |
16 |
C. Mansell ART Grand Prix |
23 | 7 |
+0.926 1’29.700 |
0.002 | 186.822 | |
17 |
C. Voisin Rodin Motorsport |
29 | 6 |
+0.938 1’29.712 |
0.012 | 186.797 | |
18 |
A. Lindblad Prema Powerteam |
3 | 6 |
+0.956 1’29.730 |
0.018 | 186.760 | |
19 |
L. Van ART Grand Prix |
24 | 7 |
+1.004 1’29.778 |
0.048 | 186.660 | |
20 |
P. Wiśnicki Rodin Motorsport |
30 | 6 |
+1.060 1’29.834 |
0.056 | 186.544 | |
21 |
N. Tsolov ART Grand Prix |
25 | 6 |
+1.141 1’29.915 |
0.081 | 186.376 | |
22 |
N. Bedrin PHM AIX Racing |
27 | 6 |
+1.173 1’29.947 |
0.032 | 186.309 | |
23 |
D. Beganovic Prema Powerteam |
1 | 6 |
+1.223 1’29.997 |
0.050 | 186.206 | |
24 | S. Flörsch Van Amersfoort Racing | 21 | 7 |
+1.306 1’30.080 |
0.083 | 186.034 | |
25 |
T. Smith Van Amersfoort Racing |
22 | 7 |
+1.498 1’30.272 |
0.192 | 185.638 | |
26 |
J. Loake Rodin Motorsport |
31 | 6 |
+1.678 1’30.452 |
0.180 | 185.269 | |
27 |
M. Zagazeta Jenzer Motorsport |
19 | 7 |
+1.808 1’30.582 |
0.130 | 185.003 | |
28 |
T. Inthraphuvasak PHM AIX Racing |
26 | 7 |
+2.053 1’30.827 |
0.245 | 184.504 | |
29 |
K. Sztuka MP Motorsport |
8 | 7 |
+15.693 1’44.467 |
13.640 | 160.414 | |
30 |
M. Boya Campos Racing |
12 | 5 |
+27.251 1’56.025 |
11.558 | 144.434 |
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS