A A+ A++

Pierwszą przerwę zrobiliśmy w Koszycach na Słowacji, gdzie mieliśmy okazję zwiedzić piękne stare miasto i wysłuchać interesujących opowieści o odwiedzanym mieście od naszej przewodniczki – pani Katarzyny Dziewulskiej. Późnym wieczorem dotarliśmy na miejsce noclegu, do Cluj Napoca na Wyżynie Transylwańskiej w Rumunii. Dojazd do Złotych Piasków w Bułgarii zajął nam cały następny dzień.

5 czerwca odpoczywaliśmy po długiej podróży w hotelu, w którym mieliśmy do dyspozycji zarówno basen zewnętrzny, jak i wewnętrzny, saunę i siłownię. Przed kolacją wybraliśmy się na krótką wycieczkę po Złotych Piaskach oraz by przywitać Morze Czarne. Po raz pierwszy zanurzyliśmy się w wodzie, graliśmy w siatkówkę i piłkę nożną, a także opalaliśmy się.

Następnego dnia wyruszyliśmy na wycieczkę do Ogrodu Botanicznego Uniwersytetu Sofijskiego oraz Letniej Rezydencji byłej rumuńskiej królowej Marii Koburg w Bałcziku. Poznaliśmy wiele interesujących informacji o tym mieście, ogrodzie, a także podziwialiśmy przepiękne widoki, które niegdyś zachwyciły królową tak, że zleciła wybudowanie w tym miejscu swej letniej rezydencji. Mieliśmy okazję zwiedzić jej pałacyk “Ciche Gniazdo”, zaprojektowany przez włoskich architektów Amerigo i Agostino.

Kolejnym przystankiem naszej wyprawy był Przylądek Kaliakra uznawany za perłę bułgarskiego wybrzeża. Ten dwukilometrowy cypel o stromym, klifowym wybrzeżu jest jednym z najbardziej imponujących tworów natury na całej linii brzegowej. Zachwycające widoki pozostaną w naszej pamięci na długo.

Następnego dnia po południu udaliśmy się do Monastyru Aładża – średniowiecznego klasztoru skalnego, a potem do Delfinarium w Warnie, gdzie obejrzeliśmy pokaz jednych z najbardziej inteligentnych zwierząt morskich na świecie. Kilkadziesiąt minut spacerowaliśmy również po malowniczych uliczkach Starego Miasta w Warnie, podziwiając między innymi gmach Opery czy fasadę Soboru Zaśnięcia Matki Bożej z XIX wieku.

Z samego rana grupa chętnych zebrała się o 4:50, aby nad morzem zachwycać się wschodem słońca. Ostatni dzień w Złotych Piaskach poświęciliśmy na kupowanie pamiątek i odpoczynek przed wyczerpującą podróżą. Pożegnaliśmy się z morzem, a o poranku wyruszyliśmy w trasę do Rumunii, gdzie nocowaliśmy w hotelu tranzytowym.

W dniu powrotu do Polski zatrzymaliśmy się w Miskolc-Tapolca na Węgrzech. Na zlokalizowanych w naturalnych jaskiniach basenach termalnych, w których woda ma temperaturę od 30°C do 38°C, spędziliśmy dwie godziny. Po takim relaksie reszta podróży przebiegła sprawnie i zgodnie z planem koło północy wszyscy bezpiecznie wróciliśmy do Lubartowa.

Wszyscy uczestnicy wycieczki wraz w opiekunami: paniami Katarzyną Radomską, Urszulą Żurawską i Lidią Aftyką oraz panem Marcinem Świderkiem stwierdzili, że wycieczka była bardzo ciekawa. Zadowoleni, wypoczęci, pełni wspaniałych przeżyć i wspomnień byliśmy gotowi do ostatniej prostej przed zakończeniem roku szkolnego.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS